AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.633

Alla klagar på min BMW

Sida 2 av 3
haimaul
Kanonfin bil! Men när det gäller BMW hittar folk alltid något att klaga på. Hade du haft en 325 hade du fått höra att den är såå dyr att försäkra eller nåt.
Philly
jo, det är sant, men den är inte så jälka slö som alla säger :)

BMW 4 life
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Philly:
Din bil är snygg! Ang. motorn och vad folk tycker så bry dig inte, huvudsaken är som sagt att du är nöjd med ditt val.
Vi har en 316 compact och visst det är ingen raket men ändå en trevlig bil, Hästar är inte allt även om det är kul. T.ex. skulle jag inte ha svårt i valet mellan en BMW med 100 hästar och en t.ex. Cittra med 150 i samma storleksklass...

Wendtan: Vill ha M3 med det systemet!!! Du har ingen anning om vad priset är planerat till för det?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
jag tycker det är bra att du tänker på ekonomin...det borde jag också göra...men det går ej för jag är väldigt motor intresserad.....jag har bara en sak att säga.... det är rätt hjärna vid fel plats!!! det är ju själv klart att man gillar bmw....:)

///325///
Philly
det jag vill få fram är att om man kör en m3 i 50km/h och en 316 i 50km/h som är komplett m-utrustad från fabrik så blir ändå 316 "sämre" bara för att det fattar en 180hk...

folk ser liksom inte bilen, utan bara motorn! fan, det är ju bilen man kör, inte motorn, ja, ni förstår, hoppas jag!

BMW 4 life
H&
126
H&M
645ci -04
Jag tycker folk ska skita i vad du väljer för bil, det är din ensak. Allt beror ju på vad man ska ha bilen till. Det finns sjukt mycket avundsjuka i vårat samhälle även fast folk hävdar att de inte är avundsjuka.... Din bil är ju riktigt snygg, varför ska du sälja fälgarna de är ju snygga????

/Johan

Hellre rik och frisk än sjuk och fattig.
Philly
jag ska köpa 18" breyton :D

BMW 4 life
du bör nog upplysa om att en 6 cylindrig maskin är dyrare att köra i samhällen, sen så är ju 4:an ett bra alternativ om man inte är så brydd om prestandan under huven osv. det är ditt eget val och jag tycker att du gjorde ett vettigt sådant, Grattis till en fin bil :)

___
Mvh
Patrik N.
Kl
322
Klabbe
325i Sedan -05
Hejan!

Du skriver att du är nöjd med bilen, hur kan det då komma sig att du har velat sälja den ett bra tag?
Är man nöjd med sin bil brukar man ju vilja ha den kvar eller beror det på något annat?

Att jämföra en 316 med tex en 328 som du gjorde tidigare är väl inte riktigt rätt, skiljer ju en del i prestandan!
Annars tycker jag att du har en kanonfin bil och huvudsaken är att du är nöjd med den för det är ju du som kör den!

/Claes
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Sälj traktorn & köp en "riktig" BMW med lite pulver i, så slipper du skriva såna här inlägg & ligga sömnlös om nätterna & grunna på om du verkligen gjorde rätt köp!

Äh! Skämt åsido, skit i vad ANDRA tycker... Men om du SJÄLV tycker att den är lite tråkig - köp en annan!

328án: Länk
Sant som haimaul skriver, det finns alltid något att klaga på.
"-Den måste dricka mycket soppa...." är väl klassikern när man har fler häster.
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Ja hur man än gör kan man inte göra alla nöjda. Det finns människor som måste trycka ner andra. Man kan ju bara låta dem försöka... Kom med ngn dräparkommentar om deras bil eller håll bara med, alltid lika kul att förvåna folk...

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Vad som är en rolig bil är ju upp till var och en att bedöma. För egen del är vägegenskaper, bromsar, motorkaraktär/växellåda, kvalitetskänsla och rakt-fram-prestanda det som ger mig glädje bakom ratten, i denna ordning. Har man obegränsad budget kan man säkert få allt i en bil, men för oss som inte har det så blir det till att kompromissa. Utgående från mina värderingar skulle jag också hellre välja en bil som har få hk (likt 316) men bra vägenskaper osv, än en som har många pållar under huven, men som brister i andra egenskaper. Med andra ord skulle jag inte klaga på din bil.
För övrigt förstår jag inte varför man skall gnälla på andras bilar för. Vad blir det för bra av det. Det finns många i min bekantskapskrets som har valt bilar som i mina ögon framstår som obegripligt trista, men den uppfattningen behöver ju inte spridas till dem. Trivs andra med sina bilar är det väl bara bra.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Du har köpt en bil som DU ska använda å inte andra personer som bara köper en bil för motorns skull.Har haft en 518I och den trivdes jag alldeles utmärkt i.Köpte sen en 520 då jag fick ett bra pris på den annars så skulle det nog blivit en 518 igen.Din bil e skitfin,så e det.

BMW e lag
os
6
oscar_ax
318i -87
var glad för din fyra! med en sexa blir bilen mer framtung och tråkigare att köra när det svänger!

Min 318 E30 är roligare att köra än motsvarande 325 tycker jag. Självklart är acc och ljud bättre i 325:an men det är ju inte allt som räknas. Du får ju dessutom mer pengar över som du kan göra något roligt för.

Som sagt; mycket man får höra beror nog på den KUNGLIGA SVENSKA AVUNDSJUKAN!! (gäller kanske inte min risiga E30)

Philly
tack så mkt för svaren!

klabbe: ang att jag velat sälja den var att jag fick tyvärr inte förlängt vikariat, utan jobbade bara som "behovare", och jag hade typ inga pengar alls :(

nu jobbar jag mer än heltid typ, och det känns bra :)

tack! /Filip/

BMW 4 life
Visa användare
69
Christer B
525iA -89
Släpp in gnällsikarna i bilen å ta några sköna högfartsvarv i nån rondell så e dom tysta sen :-) 316 å 318 är egentligen dom förnuftgaste bilarna att välja, du får lika mycke bil bara lite mindre motor för rätt mycke mindre pengar.

Fd // Adrenalin. Får man ta BMW:n med sej in i himlen Länk ?
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
...sedan får man MYCKET pengar över till annat. ;-)

/Hammar
Philly
ja, min bil är i nyskick! köpte den för 77000:- fick den lagad i motorn + andra delar för 20000:- uppe i 97000:-

sedan har jag köpt fälgar och en massa saker till den för över 23000:-

så säljer jag den så gör jag väääärldens förlust :D

BMW 4 life
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Kan väl vara jobbigt ibland att stora familjekombi fullastade med ungar och kassar från köpcentrat drar ifrån dig vid rödljuset om de vill.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.