AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.632

Alla klagar på min BMW

Sida 1 av 3
Philly
Hej!
Jag undrar bara varför det alltid ska vara så här.
I Februari var jag och kollade på bil. Jag visste att jag skulle ha en BMW 325.

Hos samma bilhandlare fanns en 316, 325, 328, nästan likadana.

Jag provkörde alla 3 men fastande för 316. Den är komplett M-utrustad från Fabrik med sportstolar i skinn och M-chassi.

Jag köpte denna till slut, en 96-a coupé.
jag märkte ingen större skillnad på motorstyrka då jag bara körde i "samhället"

Men det är liksom, när någon frågar vad man har för bil som alla klagar:
"aah, för klen motor"
eller
"du kunde ju lika gärna köpt en 325 för dem pengarna"

Men jag bor i ett litet samhälle, och jag har inte behov av HK, jag tycker heller inte att den alls är slö som alla säger.

Varför är alla så J*vla kåta på Hästkrafter för! man SKA ju ändå inte köra snabbare än vad man får!

snälla, stötta mig! Jag älskar min bil, asskön att glida, och jag tycker man ska glida i BMW istället för att köra snabbt :)

iaf min bil på bilden, utom m3 speglarna som är på lack, och simons sportsystem sitter inte på bilen, då jag satte på det förra veckan.

kommentera gärna! tack /Filip/

Länk

ps. fälgarna och däcken är till salu!

BMW 4 life
Men tom oinsatta i bmw världen hör att 316 låter surt och snikigt, iallfall på pappret...sen har dom ju inte alla fakta, att det är en jättefint M-utrustat ex, coupé dessutom.
Det viktigaste är ju att Du trivs med Din bil. Det finns alltid folk som har åsikter om ens bilval så det är inget att bry sig om.
Dock kan man tycka att en E36 Coupe är en bil med ganska sportig karaktär och det går ju hand i hand med en sportig motor, därav snacket om de större sexorna.

Men är du nöjd, så är ju det huvudsaken.

/// Olof

Länk
Kanonfin bil!

Att folk kommer med dumma kommentarer kan du nog inte undvika. Däremot kan du bestämma hur du själv reagerar på kommentarerna.

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
Philly
tack bones! Jag stormtrivs med min bil! men man behöver väl inte klanka ner på bilen! bättre med en fin bil med en mindre motor, än en stark motor med risig bil!?

om dem hade fått åka med bilen och känna sättena mot ryggen ;) så kanske dem ändrar sig en smula... vad vet jag!

tack iaf grabbar! /Filip/

BMW 4 life
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Snygg bil. Inte överstylad som många andra E36

Tycker att det är känslan i bilen som är det vilktiga, inte hur fort den går. Man kanske blir mordhotad nu, men den roligaste bilen jag kört är min gamla Golf -84 med 75 hk. Gick inte fort alls men som sagt askul att köra.
Jag har ingen riktig förståelse för folk som ser ner på 4 cyl bmw bilar.
M3 E30 har tex 4 cyl och är de underbaraste som någonsin lämnat portarna på bmws fabriker ur bansynpunkt.

Problemet med bmw 6 cyl motorer är att man blir fast pga ljudet.
Hade det funnits en 4 cyl 330 med samma ljud hade jag köpt den direkt :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Philly
yozef: tack så mkt! hade själv en golf gl innan, satan va jag saknar den, så jäääävla rolig att köra :)

wendtan: Jag satte på ett simons sportsystem från katten med dubbla dtm 3.5 tumms utblås, det låter så jääääävla skönt!
satte även på ett Lintech dubbelkonat filter! så alla som säger att simons inte låter, har fel, iaf på en 316!

bilen "brummar" skönt när den står stilla, ännu skönare när man gasar på, då även filtret kommer in i bilden!

tack grabbar!

BMW 4 life
Alltså en fyra kan låta bra, men jag måste erkänna att jag aldrig hört en fyrcylindrig motor som låtit i närheten så underbart som t ex E46 M3 CSL. M3 E30 kommer inte ens i närheten.

(egentligen en annan diskussion)

/// Olof

Länk
Philly
kan hålla med, har aldrig hört en m3 e46, men kan tänka mig hur den låter :)

min låter exakt som min polars 325 nu, inte motorn, utan när man gasar på, och det låter riktigt skönt, så skönt att jag ångrar att jag köpe den cd/mp3 för 3000:- ;)

BMW 4 life
Olof: När Bmw börjar tillverka 4 cyl motorer som låter såhär:
Länk

så kan jag tänka mig en sådan utan o blinka :)

Philly: De viktigaste är att du är nöjd. Syrliga kommentarer brukar grundas i avundsjuka.

Länk
316 är den mest underskattade modellen av alla BMW:ar. Jag fick låna en E36 316 på den gamla goda tiden då jag ägde en dito 320. Blev mycket postivt överaskad över lillfyrans kvaliteter. Mycket trevlig motor för att vara på 100 hk.
Philly
bjoerck: jag håller med dig!

min flickvän är iaf förälskad i bilen ;)

BMW 4 life
Olof Ovenholm. Lyssna på en högtrimmad fyra från Alfa Romeo. Underbart ljud. Redan i standardutförande låter en Twin-sparkfyra från Alfa mysigt. Insugsljudet är underbart. Fast visst håller jag med om att en rak sexa låter oerhört trevligt. Ju fler cylindrar och ju högre vartal desto gemytligare motorljud.
bjoerck: Vore minst sagt intressant att höra! Tror dock inte det cirkulerar så mkt Alfa-filmer på nätet?

Wendtan: Mer info om den bilen? :D

/// Olof

Länk
Philly
ja, mer info :)

BMW 4 life
Okej då :)

Eisenmann är på gång att släppa ett titanium system till m3E46 med en knapp i coupen som öppnar någon friflödesport och vips så börjar m3an låta som i videon :)

Detta koncpetet har redan tillämpats på vissa P. 996or samt på F. Stradale. Perfekt när man inte vill väcka hela kvarteret på morgonen när man kör till jobbet. Men vill ändå att den skall låta som den förtjänar o låta när man är ute o rastar den på kurviga landsvägar osv.

Bilen isig är helt standard annars vad jag vet.

Länk
Philly
ok, men jag VILL väcka kvarteret :D

BMW 4 life
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Äh... Bilar! Hojar - Då snackar vi härligt ljud!

328án: Länk
Philly
puch dakota :D d är grejor d

BMW 4 life
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
självklart får du kommentarer och gliringar när man väljer en BMW med minsta motorn. BMW förknippas ju allmänt med prestanda och speciellt för sina fina 6:or.
En 316 har ju 2dl mindre motorvolym än en Golf CL och det är ju knappast ngn prestandavagn.
Men som du säger så väljer du hellre fin bil före stark motor och då passar ju 316 tydligen dig utmärkt, själv så hade jag valt tvärtom.

Slutsats: Du skall inte bry dig så mycket om vad andra tycker och säger, det är ju din bil och ditt val, är du nöjd med bilen och det du gav för den så räcker väl det?

/Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.