AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.660

Tv 4+ M5E60

Sida 1 av 2
Hej!

Var det någon som såg Tv4+ Mera Motor där testade man tydligen M5E60, ett ganska långt reportage. Hörde från en jobbar kollega att bilen fick 16 av 25 vilket låter ganska lite???

Repris på torsdag 18.00
Fullkomligt MENINGSLÖST reportage (precis som resten av dyng-programmet Mera Motor). Jag orkar inte ens räkna upp alla saker som var dåliga med reportaget, mycket enklare att lista de positiva sakerna:

* Det fanns inga.

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Kollade på reportaget igår och som sagt, helt kasst.

Hur man tex kan ha ett reportage om M5 utan att ha med motorljudet ordentligt minst EN gång är för mig en gåta.

I övrigt var programmet också helt och hållet menlöst.
/Micke
Alfa Romeos historia kan omöjligtvis vara meningslös! Ett trevligt reportage som vackert illustrerade en klassisk bilproducent med anor.
Jag såg förra veckan ett trevligt inslag om Bugattishistoria som jag tyckte var intressant var Alfas inslag lika trevligt så får jag se reprisen i morgon,för visst var det väl på mera motor som jag så inslaget om Bugatti eller....
vi
191
vibbe
Z3Mc-98
Inslagen brukar vara bra men egna repotage suger. Säkerhet 2 poäng på m5 E60varför då? vad är det för skillnad på tex 530 E60.
Vibbe: Håller med om att de egna inslagen är rätt pissiga. De inköpta skänker dock viss behållning

M5 fick betyg 2 i kategorin säkerhet med motiveringen att den svaga motorn omöjliggör snabba och säkra omkörningar. :-)
"Jag ser ingen anledning att ge mer än 2 i säkerhetsbetyg" var vad han sa, utan att ge en utförligare förklaring, mycket märkligt. Även i övrigt är väl Mera Motor det sämsta motorprogram som sänts i Sverige de senaste åren. Reportaget om lapplisor kändes ju så där lagom ointressant också.

Behållningen är som konstaterats redan de märkeshistoriska reportagen som de köpt in.
haimaul
De kanske ser nån sorts moraliska problem med en, åtminstone till det yttre, familjesedan som har 507 hk och därför ger den lågt säkerhetsbetyg...? Att det liksom lockar till körning som inte är säker? Helt bananas, visst, men den enda tänkbara förklaringen?

Lotus Carlton skapade ramaskri på sin tid i Storbritannien eftersom det var en fyradörrars-Vauxhall (Opel) som gjorde 170 mph. Vilket t.ex. Lamborghini Diablo inte gjorde (alltså skapade moralpanik - 170 mph gjorde den ju...).
Da
45
Daniel Jönsson
M3 -87
325ix Touring -89
Jag kan inte förstå att ett program som i upplägget är ganska likt Motorjournalen kan vara så jävla mycket sämre. Hur lyckas dom? Ger ett oseriöst och hafsigt intryck minst sagt.

Att han gav M5an ett så dåligt säkerhetsbetyg kan jag heller inte förstå. Har BMW monterat ur alla krockkuddar som finns standard i "vanliga" 5-serien eller? ASC och DSC finns också även om det förstås går att koppla ur. Visst går det att köra sinnessjukt fort med M5an (och det är ju farligt), men håller man sig inom hastighetsbegränsningarna så bör den rimligtvis vara lika säker som en vanlig femma. Nya femman är en ny modell så den ska väl ha toppbetyg i krockprov som EuroNCAP?

Blir lika irriterad på den usla produktionen av Mera motor varje gång man tittar när man vet hur bra ett motorprogram kan vara (Motorjournalen).

//Daniel
Det är väl därför Volvo bilar är så säkra! Dom är ju för slöa för att det ska kunna hända nåt annat.
Att ni överhuvudtaget tittar på sån dynga som "mera motor".
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Kvällens inslag i tyska DSF (Motorvision) om E60 M5 var i alla fall riktigt bra tycker jag, mycket motorljud och högt varvtal, som man vill ha det.

-M5 E34 Limousine register Länk
Kanske han från "mera motor" är Åådi fan?

:)
Skönt att höra era röster om Mera Motor, har tänkt på det varje gång jag sett programmet att det är litet töntigt och programledaren är mycket tråkig.

en 2:a för säkerheten störde tydligen fler än mig ; )

DSF har jag inte tillgång till men motorjournalen smakar mumma.

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Pappa till Beppe Morgan William
Läste i Teknikens Värld (nr 15) i somras att när nya M5 krocktestades av EuroNCAP blev resultatet så dåligt att man beslutade sig för att inte publicera det. Man ville först kontrollera att inget misstag gjorts vid testet och först därefter publicera det, alternativt göra om testet. Någon som vet hur det gick?

Trevligt att Motorjournalen kommer köra M5 E60 på måndag så man får se ett kompetent test av den!
Visa användare
69
Christer B
525iA -89
Jag räknar stenhårt med att Motorjournalen "sopar mattan" med Mera Motors minst sagt tama inslag om denna Kronjuvel i BMW-familjen.

Hoppas klockan är 20:00 snart :-)

Fd // Adrenalin. Får man ta BMW:n med sej in i himlen Länk ?
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Ser ni motorjournalen nu?? helt sjukt vilket ljud i m5:an=)
haimaul
Vilket j**la motorljud! Sundfeldt såg rätt road ut också, det är inte ofta han sitter och har svårt att hålla sig för skratt när han kör nåt som inte är en racebil. Lite kort reportage dock, de hade gärna fått göra ett M5-temaprogram för mig. Kan de inte lotta ut en ny M5 nästa säsong?
haimaul
Men Carrera GT:n, då?!?!?!!! AAAAAAHHH!!!!!
//
1.681
///Mackan
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Hehe ... synd bara att de var så taskigt väder.
//
1.681
///Mackan
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.