AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.865

tips till er på bm..autopower.se

Sida 2 av 3
bf
305
bfg
M3 SMG -02
phpBB är en opensource programvara för att köra bulletin boards (forum) på php språket.

Länk

/bfg
huh vilka svåra ord i den länken.Jag vågar inte ens gissa men vad betyder FAQ
Nisse:
Det är den typen av forum som vi har på klubben.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
bf
305
bfg
M3 SMG -02
FAQ står för Frequently Asked Questions, alltså såna frågor (och svar) som kommer upp om och om igen...

/bfg
Tack för svar till en novis.
BM: Det finns bra sidor för sådant, bla här: Länk

samt en mer omfattande här: ttp://www.nordichardware.se/Artiklar/?skrivelse=268&page=1 som tar upp alla slags förkortningar man kan tänka sig :)

När du lärt dig alla dom så kommer du vara vassare än någon här vågar ja nästan lova.

Jag tror att en edit funktion skulle ställa till mer än den gjorde nytta faktiskt.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
hehe, typiskt att ja skulle klanta just en länk i ett inlägg där jag dizzar en edit funktion :)
Här är länk nr2 Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
l3
180
l3xus
323TIC -83
Jag tycker denna forumlayout är bra: Länk
Bättre editerings & sökfunktion - söka på användare, olika forumdelar eller i "forumgrupp". Bra med meddelandefunktionen mellan medlemmar och e-post vid svar på valda trådar. Snyggare och inte så omodern layout och utnyttjar skärmytan bättre.

Sedan är det ju upp till de som sköter forumet om man skall få använda massa avatars, 10-20 rader långa signaturer m.m. Forumuppbyggnaden i sig tycker jag iaf är mkt bra.
Wendtan
Kanonsida du länkade till ger mycket hjälp
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag kan se tjusningen med att skriva egna program som man använder istället för att använda redan befintliga program som finns på marknaden. Jag brukar själv i mån av tid se till att skriva egna program som jag använder, men det finns en uppsjö av program med Open S. som dessutom är riktigt bra.

Det här forumet har sina fördelar men den har också en del brister, speciellt om man sitter på en Mac. då brukar jag undvika detta forum.

sen vore det ju tacksamt om man kunde i efterhand redigera sina inlägg...

PHPBB går att ställa in så att man får det precis så som man vill ha det, det är inga problem.

Det är inte svårt att få det att se ut som detta forum med alla dess funktionaliteter och dessutom ha edit-funktion.

4 Cylindrar är 2 för lite!
Be
726
Bert-Ola Runeson
523iT LCI -07
316i -00
530iT/5 -96
528iA -86
528i -83
Alpina B9/E28 -82 Nr:003
525 -75
3.0 CS -73
Jaguar E-type OTS v12 -71
Dynapack dynamometer
Mugge: Jag har kört detta forum hela tiden på Mac, både hemma och på jobbet utan problem. Vad är det som buggar hos dig.

Bert-Ola
BmwCS #2423
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Redigerbar egen profil finns redan. Och ett mail går lika bra som ett PM (bara klicka på användaren du vill skicka mailet till).

Klart att det vore nyttigt att kunna ändra sitt inlägg, och kanske en rättstavningsfunktion skulle behövas när man är lite snabb i fingrarna. Inget som jag saknar något enormt dock.

Sitter också hela dagarna på Mac/safari (och hela kvällarna på PC;) utan några buggar.
Jag tycke att detta forum är rent och snyggt, inga onödiga detaljer eller funktioner. Skulle det vara nåt jag saknar så är det en edit-funktion - om det är bra eller dåligt att ha går att diskutera i all oändlighet.

Upplever inga särskilda pestadaproblem förutom häromdan men det löste sig.

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
har ännu inte sett något inlägg från crew, men jag kan tänka mig att de följer utvecklingen på en sån här tråd... kanske tycker att vi sköter det bra själva =)

Diesel-räsern
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tror crews ståndpunkt är ganska klar. Forumet kommer vara kvar och utvecklas vidare. Om det blir något så konkret som en editfunktion låter jag vara osagt. Jag är tveksam.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Snälla,, gör inte om detta utomordentliga forum.

mvh/micke

Länk

Länk Ny 02sida
Citat- samt editfunktion skulle sitta fint.. Så slipper man 14 inlägg i varje tråd från varje användare, bara för att man glömt skriva en grej i det första inlägget.

Obs, överdrev..

Hela forumet ser tyvärr lite tråkigt ut.

Fast`n Loud Turbo Proud.
Gemini__
Klockrent forum detta! Använder mig av ett flertal olika forum, men inget går upp mot detta. Trodde jag alla höll med mig om =)

Som vissa redan säger skulle dock någon form av redigeringsfunktion höja detta forum ytterligare.

Men de som har ansvaret för denna sida gör verkligen ett kanonjobb!!

Mvh:
Thomas

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det är inte det att det buggar rent funktionellt på mac.
Jag har själv ingen Mac men där jag jobbade innan så hade man Mac och min tjejs föräldrar har Mac. på båda ställena så kör man med MacOS 9.2 (tror jag) och Netscape som webbläsare.

Det som är mest irriterande med Mac är att alla inlägg försvinner från forumet mycket snabbare... jag vet inte om ni andra har samma problem... alltså om jag man går in på ngn av avdelningarna (säg 3 serie avd) och scrollar bland alla inlägg så finns det ett mindre antal att välja bland man måste söka för att kunna hitta inläggen, lite irriterande att behöva söka upp ett inlägg som startades samma dag.

Innan så hade man inte [senaste 100] utan man hade [senaste 50] men det såg jag att man hade ändrat nu.

Sen så är hela forumet mycket mindre på Mac. alltså när jag nu sitter och surfar så tar fälten som man skriver i upp den större delen av skärmen... men när jag sitter på mac så finns tabellen på den övre vänstra delen av skärmen och tabellerna tar bara upp ca 1/4 del av skärmytan, trotts det så har jag högre upplösning på PC än på mac:arna. En bagatell kan det tyckas men det gör så att texten blir ruskigt liten och svår att läsa, jag måste sitta väldigt nära skärmen om jag ska kunna läsa texten.

Detta kan möjligen bara vara en inställningsdetalj men jag har inte orkat att sitta och rota i inställningarna på en dator jag inte äger.

Sen är det bara så på själva forumet, inte på resten av autopower...
Vet inte om ni andra som sitter på Macar har samma problem?

Jag kan försöka skaffa en skärmdump nästa gång jag är och hälsar på min tjejs föräldrar.

4 Cylindrar är 2 för lite!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Låter märkligt. Kör iof Mac OS 10.3.5 och Safarisamt 1680x1050 och upplever inga utav de problem du nämner. Men klart OS9 och Netscape så kan man egentligen inte garantera att någon sida på nätet funkar tillredställande :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.