AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.270

Värde på denna 325 individual?

Sida 1 av 2
Jag undrar om priset på denna bil.
Lite synpunkter?

MVH

BMW-Brings more women
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
kan vara bra med en länk också :)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Här kommer länken, sorry jag är lite seg:)

Länk

BMW-Brings more women
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
hmm,
i mina ögen en väldigt svår bil att värdera. För den som älskar färgen kan bilen vara värd jättemycket men det finns samtidigt många som inte gillar den färgen alls vilket kan göra den svårsåld. Kan mao bli ett klipp för dig men samtidigt svårt att sälja vidare den dagen du känner för att byta bil.

Bara mina tankar ang bilen och dess färg, vad som skulle vara rätt pris för den överlåter jag till någon med mer kunskap!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag skulle inte värdera bilen till mer än någon annan , snarare lägre eftersom bilen kommer bli svårsåld med denna "specialfärg". Allt över 50.000 är ett överpris för bilen, och jag vill inte ens tänka på hur lite bilen skulle bli värderad vid ett eventuellt inbyte. Under 30.000 kanske?

Är du kär i bilen så lägg ett bud runt 50.000. Förlusten kan bli några tusenlappar men det är inte direkt en bil i 300.000 klassen så någon enorm ekonomisk risk tar du inte. Personligen skulle jag värdera den till 40.000 pga av just färgen men det får man snart inte skriva här inne utan att bli hängd.
Tack för reflektionerna.

Men Acey. Snarare lägre säger Du. Skall det inte vara tvärtom. Det är visserligen svårare att sälja den men det fråntar inte faktumet att om en rätt köpare hittas, är bilen dyrare. Eller?

MVH

BMW-Brings more women
-BeeMWe-
Rätt köpare kan nog betala runt 60, jag skulle kunna :P Gillar färgen.

-BeeMWe-
Om jag var ovetandes vad "normala" bilar kostade dvs

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bayerische: Låt säga att någon konstig säljare på BMW Group får fnatt och lyckas beställa neonrosa bil med neonrosa inredning. Tror du att bilen blir lättsåld i hallen? Nu var det inte så hemskt men BMW Solna hade en "urban green" Z4 som reades ut pga färgen. Visst gillar man urban green (vilken kanske 98% av svenska folket inte gör) så är det en dålig affär. Visst någon som letar efter en urban green hade givetivs köpt bilen men knappast någon annan (såvida priset inte var väldigt, väldigt bra).

Fler människor hade hellre åkt i en skottkärra än visat sig i bilen du länkar till. Därav priset. Men om de senaste 5 åren letat efter lila bil så är det bara att slanta upp 60.000 och se glad ut. Men marknadsvärdet är knappast speciellt högt på en sådan bil. Annorlunda är inte alltid bra.
Acey. Ja du har rätt beträffande faktumet att bilen inte lättsåld och att den har en kontroversiell färg. Men å andra sidan, vad jag menar är, de som verkligen vill ha en sådan bil betalar en högre summa, då färgen bland annat är original mm. Rätta mej om jag har fel

BMW-Brings more women
hmm
Strax under 60 000 skulle jag ge, den verkar fin och original.
acey har helt rätt i sitt resonemang, även om rätt spekulant skulle dyka upp så brukar tyvärr dessa lysa med sin frånvaro när det väl är dags att sälja :-)

Färgen är diplomatiskt uttryckt lite väl extrem. Dessutom tycker jag "pajas-fälgarna" , som dessutom inte är BMW original fälgar är hemska.

Om man studerar mobile.de annonser där många Individual bilar säljs betingar de mycket sällan ett högre värde (trots att de kostade 20-30kkr extra som nytt).

Jag gissar på ett marknadsvärde för denna bil på mellan 40-50kkr, naturligtvis något högre om rätt person dyker upp.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Som en liten anekdot stod det för några år sedan en lågmilad svensksåld -94 325i E36 sedan med klima, skinn mm på BMW i Malmö för ett pris som låg närmare 30-40kkr under än vad en sämre utrustad svartmetallic d.o i samma hall!

Orsak: Champangemetallic kulör :-)

Har faktiskt inte sett någon sedan dess, undrar var den rullar någonstans idag?

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jodå, det är BMW-originalfälgar (styling 19)!

Men priset lär vara lägre än för "vanliga" färger hos E36.

E36 i allmänhet är svårsålda i dag, den färgen lär vara det i synnerhet!

Det spelar ingen roll hur mycket extra den kostade den dagen då första köparen kryssade i "individual-färg", mervärdet är borta för länge sedan....nu medför den färgen snarast en belastning/sänkning av värdet.

Det som är positivt är att den verkar vara fin (åtminstone på bilden och enligt texten) och väldokumenterad, vilket kan höja attraktionskraften gentemot en bil i sämre skick...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
69
Christer B
525iA -89
Kan bara skriva under på att lila bilar är helt iskalla på marknaden :-(. Jag har fått mycket "beröm" för att min bil har en snygg och annorlunda färg men när det kommer till försäljning så är det som sagt iskallt.

Sen att fälgarna på den här bilen är lite väl popiga och lila inredning låter lite väl magstark men men, åk och kolla på den och lägg ett skambud 45-50´om du gillar den och har för avsikt att behålla den för eget bruk över en ansenlig tid så låter det ju som att du har en trevlig kärra till ett ok pris.

Fd // Adrenalin. Får man ta BMW:n med sej in i himlen Länk ?
Tackar min kunniga grabbar för reflektionerna, rätt bra med lite för och motargument. Svårt att värdera en sådan bil som det framgår ur diskussionen.
PS, fälgarna är faktiskt bmw original, men de är jäkligt sällsynta.
Någon mer som har något intressant att säga?

MVH

BMW-Brings more women
Vitt skin och lila velour mattor.....det låter ju som ett större "problem " än färgen utanpå....

Undrar hur många som tycker Volvo 850 T5R i "fesgult" är lika coolt idag som det var då 93/94 ....( eller så blir det som gamla BMW i Inkarot: helhäftigt med tiden...)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Gasar-Magnus: Ungefär lika hett som en E36 M3 i dakargult :)
Max 50k säger jag, och instämmer i Kristoffers (med flera) resonemang, med minus dock för att det faktiskt ÄR originalfälgar och inte såååå hemska;) Och Champagnemetallic lät ganska snyggt :)

Christer B,

Din bil är om jag inte ser fel Technoviolett, en mycket mörkare och blåare nyans än bilen i annonsen. Technoviolett tror jag inte alls är svårsåld, det är enligt mig en av de snyggaste BMW-färgerna öht! Bilen i annonsen är dock FÖR violett/skrikig för den stora massan vilket snarare sänker värdet än höjer det.

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Jag gillar färgen , men det är lite "hallick" över kulören och det passar sig inte på en så liten och gammal bil , skillnad om det vore en stor bil av årets modell.
Absolut max 50 papp om skicket är gott.

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.