|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| m30 klarar lätt av +850hkr...och då inte som stripp bil utan för att annvändas ordentligt. (runt runt racing som varar många timmar) | |
|
mads: ca: 600mil, hela sommaren. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Jag har hört att det är lättare att få ned kraften i backen med E34 än med E30. Så om man lättar den, kanske den är bättre än E30?? Bara en tanke... Länk www.reptil.nu |
|
|
pallar nu vattenpumpen såna påfrestningar? jag har pratat med en som hade 328 med ESS kompressor och där gick pumpen som sabbade en hel del i motorn. ska man byta vattenpump innan man slår till med kompressor hos ESS ? eller finns det uppgraderingar så att pumpen håller bättre än orginal? går det att montera M pump eller passar den inte alls? jag har tittat på ETK och enligt bilderna ser de rätt olika ut. |
|
| problemet med vannpumpa på de motorene er at "fläkten" er av plast og løsner fra akselen. Få tak i en med stålfläkt så håller den | |
|
02ole: vilken model har det i stål? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Det som brukar vara problemet är vell std kolvarna, har man bara smidda kolvar pallar nog underdelarna rätt mycket. En äldre man som är duktig på M10 har sagt att innan bmw lanserade sin 2002 turbo så testade man hur mycket en std motor pallade, man kom fram till 570 hk var gränsen, det som satte stopp för detta var att topplocksbultarna vill sträcka ut sig. Men ska man vara på den säkra sidan bör man nog byta kolvar. | |
| Z3c 4 ever!: tror alle nye pumper er i stål, bmw forhandleren har de nok på lager, så du kan spørre om å få se på den. | |
|
Vet någon hur många liter/min vattenpumpen klarar av? Tänkte köpa en variabel mellan 30-120l/min och undrar om den räcker till. |
|
|
Dekker: tell me more! jag ska be om vattenpumpbytte i samband med Insp 2. Är det någonting jag är orolig för så är det att orginalet som är snart 5 år går sönder . Ska man byta då måste man givetviss uppgradera. 02ole: kollade i ETK och M54 har samma fläkt som M52 så et är oxå plast i nyare modeller... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.