AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
67.851

ingemar i växjö...?

Sida 5 av 14
Ad
230
AddeK
320d -99
325TT -86
Var de ingemar som blev knivskuren igår? Bilverkstäder i Gottåsa kan de inte finnas många av...

Länk
Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Jag hörde att det var han som blev knivad.
Kände igen verkstaden på bilden i tidningen. Moget att kniva nån för typ 3000 spänn.
hu
96
huggarn
BMW 328i -95 The Black Pearl
det är inte denna snubbe: Länk ??
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Jo...

Sjöberg
Nån som har blivit lurad?:P
Joo!! men man får vad man förtjänar förr eller senare även fast en kniv inte är rättfärdigat!

Så är det i den här världen man lurar inte alla ostraffat.
"White-trash" heter det. Tänk att skära upp nån för ett par tusen kronor... Otroligt! Men det händer ju såna saker utan penga inblandning också. Otroligt vad vi människor kan göra åt varandra:(

Hoppas han klarat sig utan större skada iallafall!

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

Vågade gissningar, det är inte bara fogden han har i hälarna och det rörde sig troligen om lite mer än 3 laxar. Skulden till fogden är väl ungefär 223 ggr större än så, enligt offentliga register.
magpie
Ja men den kommer knappast på honom med kniv?:)

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

Inte for at forsvara honom, men en kompis til meg handlade en 3,5 l motor av Ingemar och er faktisk mycket nøyd med den, och servicen han fikk.
Z-
433
Z-motor
E34 520-88 [2,5L]
E34 525-94 [turbo]
Jag har också köpt en motor av Ingemar, har inte haft några som helst problem att göra affär med honom, inga problem med motorn för den delen heller. Blev väl emottagen av Ingemar som var gästfri och öppenhjärtlig. Värt att påpeka är nog att man skall veta vad man vill köpa och även kontrollera skick/status också - som alltid vid köp av beg. bildelar.
Det där med att fogden är efter honom är nog rätt mycket skitsnack... Såvitt jag vet så beslagtar dom allt du har om du inte betalar av på skulden... Han äger en hel del bilar så varför skulle dom inte beslagta dessa och sälja dem isåfall? han köpte en bil av mig t ex... och den står han ju som ägare på...
Inte för att det är mitt problem men tycker att det är rätt onödigt att nämna här...
bustorp
Finns det offentliga register som berättar hur stor skatteskuld man har? Låter otäckt.
Oreglerad restskatt är väl inget att anklaga någon för. Det är det många som har.
Det är inget brott att ha obetalda skatteskulder.
Då är det fulare att förtala andra offentligt och sprida rykten som inte kan verifieras och kanske inte ens har någon saklig grund.

Ödmjukhet inför kunskapen.
m3
44
m30power
325IM -88
jag har varit nere hos honom ett par ggr och jag kan ju säga så här att
allt är i nyskick i hans ögon. har man frågat fall han har tio olika saker innan man åker ner så kanske han har max 2 som är i hyfsat skick. och viste ni föressten att det är han som har trimmat Jesper W 635:a!!! Han snackar ju så mycket skit så man kan ju inte annat än att skratta åt han. detta är ren fakta...
För att lägga mig i så har jag EXAKT samma erfarenhet av Ingmar som m_johan84. Smällde min bil och oljetråget gick på den.. Sålde av endel grejer till en kille och plockade själv det nästan nya avgassystemet + kat:en och sålde dessa separat. Sen var det några däcksparkare hemma och skulle pruta ner under skrotpriset bla bla bla.. Så ringde JAG Ingmar på en annons. Och som m_johan84 skrev så var han även då upptagen några dagar (om jag inte var fel med motorer i Malmö då också :-)) Men efter nån vecka kom han. Inga problem, fick betalt och allt. Han kollade väl 5 minuter på bilen, lastade den, betalade och skrev över bilen på honom. Klart. Inga problem alls. Väldigt trevlig och allt. Inte så "pratig" heller, nån anekdot, men inget överdrivet (kan hänga ihop med att jag allmänt talar endel, inte överdrivet, men man är ju inte tyst isf). Skicket på hans delar etc etc vet jag ej. Skulle köpa en topp till bilen i fråga nått år tidigare och kontaktade RS Bil (Växjö BMW) och de skulle ha 13000:- för en renoverad topp till en M40 (de hade en hemma till salu), medan Ingmar skulle ha 6000:- har jag för mig. Men när jag ringde RS Bil så var de givetvis skeptiska mot honom, men det låg ändå mer på planet (som jag tolkade det på telefon, kan givetvis ha fel!!!) som att han var lite som en "nagel i ögat" för RS Bil i och med att han höll lägre priser och inget annat. Anledningen enligt dem att han höll lägre priser var att han inte körde med BMW original utan importerade pirattillverkade delar från Tyskland (sämre kvalitet).. Men inga indikationer på att han skulle luras och ha sig (OBS!! SOM JAG TOLKADE DET PÅ TELEFON!!!!!!!)

Hmm.. en annan erfarenhet
Toppen i fråga som Ingmar hade till M40 var nyrenoverad även den liksom den från RS Bil. Såg den dock aldrig då jag köpte en annan topp...
Visa användare
94
alias_112
520i -88 2,5l
fan vilken tur att jag nu har sett alla dessa trådar om ingemar..
jag som tänkte köpa en motor av honom..
det är klart att det säkert kan funka också..men ingen kan ju påstå att dom blir särskilt sugna på att göra affärer med den här killen efter alla missnöjda kunder?

BMW4LIFE

bustorp
alias_112:
Tänk på en sak.
Det är ju inte alla kunder som lämnar omdöme om honom här. Oftast bara de som av någon anledning är missnöjda och i många fall beror det på okunnighet. Då är det lätt att kasta skit när man inte begriper annat.

Det finns väldigt många som handlar av honom gång efter annan p g a att många av hans grejor är beg. till rätt pris och det är det man måste förstå när man handlar beg. prylar.
Det är inte nytt!!

Vet du vad du vill ha o har koll på BMW så kan inte ens han lura dig, det lovar jag.
Han säljer nog mer bra grejor än dåliga, annars hade det väl stått mer om honom här kan jag tänka, för det lilla han säljer till de som klagar kan man nog inte leva på.

Jag har handlat av honom utan problem o tänker fortsätta oberoende av vad som skrivs här, det kan jag garantera!!

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Visa användare
94
alias_112
520i -88 2,5l
bustorp:
nä det är kart att inte alla lämnar omdömen, men ändå med såå många missnöjda kunder så måste man ju bli tveksam..eller?

"Han säljer nog mer bra grejor än dåliga" säger du. det är klart man kan fatta att vissa saker inte funkar som dom ska när allt är beg grejjer, men att så här många sk behöva klaga kan ju aldrig vara bra?

men så som jag skulle köpa motorn så skulle han skicka den till mej, så jag har ingen chans att kolla att det är ok innan jag har betalat.

bustorp
alias_112:
Då förstår jag din tveksamhet.
Då hade jag inte köpt av någon utan skriftliga garantier över huvud taget om jag inte fått prova/lyssna. Det spelar ingen roll vem det hade varit, inte ens om det hade varit någon här på forumet. I det läget hade jag bara litat på mig själv o åkt o kollat först.

Jag handlade av honom innan jag började läsa detta forumet o utan att veta hans rykte o det gick alldeles utmärkt.
En polare tipsade mig o han hade handlat i flera år utan problem så jag litade på det o det visade sig att visste man vad man ville ha så gick det lika bra att handla av honom som av vilken annan som helst. det är frågan om kunskap bara.

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.