AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
67.646

ingemar i växjö...?

Sida 1 av 14
En kompis hade rasat sin topp på sin 325 -94...fick tag på en gubbe i växjö som hade delar till rimliga priser...när vi kom dit så märkte man ju direkt att han snackade mycket skit och så...han hörde att jag hade en biturbo och började direkt klanka, skitbil och kunde inte förstå varför jag inte ville köra med den på vintern, han hade en själv och det var bara att köra på vintern...inte värda ett skit ändå...blablabla...har sålt en till halmstad för 75000:-...blabla...har en m5 ifall jag ska åka till posten...har minst haft 10 biturbos i verkstan och renoverat...blabla...

med andra ord, han var full med skit...men 325 toppen verkade ok och det blev affär....han sade sen att han kunde fixa kolvringar till mig för 2500:- (på bmw 12700)...han ville bara ha kolvnumret som stog i kolven så kunde han köpa direkt från mahle...inga problem enl han...

han ljög ju om mycket grejer men verkade ändå kunna en hel del...frågan är ju om man vågar låta honom fixa kolvringar eller inte...10kkr är ju ändå en del pengar....men man kanske får några helt andra ringar än biturbo orginal...någon med erfarenheter från ingemar i utanför växjö?? har läst att han luras en del med motor renoveringar och dyl...men köpa delar från han kanske är värt ett försök...?? mvh joel
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Jag skulle köpa packningssats till kopplingens slavcylinder, vilken hade havererat på min iX. (Det var på en helg = BMW stängt och jag ville fixa så fort som möjligt)
Så jag ringde, och visst det var inga problem! Jag har hemma, sa Ingemar. Så jag äkte ner med brorsan (Inte mer än ett par mil hemifrån) på direkten. Når vi väl var där hade han inget! Bara en annan packning som var ca 1mm för liten... Jävla skit tänkte jag, där åkte man 4 mil i onödan...
Dessutom är han en riktig snackepelle som du har märkt!!! Jag fick t.ex. rådet att bara gno upp slavcylindern med lite fin smärjelduk och återanvända samma packning som innan. (vilket givetvis inte hade fungerat då packningen var sliten och deformerad på ena sidan) Det hade han enligt egen utsago själv gjort ett antal gånger! Numer är man på sin vakt gentemot honom!

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Sök på forumet här och du kommer finna att det inte är och rekommendera att handla av denna person.

Skulle personligen inte ens ta emot en topp om jag så fick den gratis. Fusk renoveringar så det skriker om det.

Vem f-n kör en Bi-Turbo i vintersaltet dessutom?

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
Är det Ingemar i Gottåsa?? Kort gråhårig tunnhårig gubbe?? I så fall VÅGAR jag inte kommentera vidare, tolka detta som det bör tolkas!
E han Maffia? :)
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Aha, det förklarar varför hans toppar är dåliga, han har dängt dem i huvudet på folk så de fått sprickor :)

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
jag vet precis hur de är med denna människa,köpte en topp till min vinter bil (320)då jag var tvungen o ha tag i en snabbt o billigt, o kontaktade honom o åkte ner, men till min förtret så visade de sig att den enligt honom "renoverade" toppen fick jag var de ju bara att byta alla vippor vipparmsaxlar på, så kotentan av de hela var att jag lika gärna kunde lämnat in min topp för renovering o betalat lika mycket som jag fick lägga ut med inköp av alla delar
Håll er borta från den dåren, han är helt hjärntvättad, gubben...
Jag vågade knappt stiga ur bilen (första o sista gången) jag var där, fullt med Balter i verkstan, alla glodde snett på en, fy fan...Hunden hade de inte matat på månader, det låg slaktade grejer lite överallt. Nej tack, jag betalar hellre full pris på grejerna, jag trodde ej det fanns ställen som dessa i detta avlånga land.

Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Nä, han bedriver en del "ljusskygg" verksamhet om vi säger så... Och har en del på sitt samvete i det förflutna oxå. (Ni kan ju ringa och fråga polisen om de känner till honom sen tidigare, hehe)
OM man ska handla av honom måste man vara vara SKARP tillbaka och ifrågasätta allt han säger, och veta hur man själv kan bedömma konditionen på prylarna han vill sälja. Liksom visa att man inte är en lättlurad människa. Dessutom ska det vara riktigt billigt, så att det inte spelar så stor roll om man skulle behöva renovera efter inköp. Tyvärr tror han oftast att han kan ta ut nästan lika mycket som en riktig bildemontering på sina prylar, vilket givetvis är helt befängt.

ZA
143
ZAK
320 -85 ombyggd till 325
Jag skulle bytt en topp mot en dr schrick kam med honom.. För min 2.5 topp på 14.000 mil totalt felfri så skulle jag få en kam samt lite packningar. vilket vi kommer överrens om..
Detta var i våras.. Ringt flera ggr och "njaa jag skickade juh iväääg en mootooor förra vickan så de har jag ingen himma" på ren småländska.. så man ringde å ringde å ringde.. samma sak hela tiden.
Så jag la ut toppen igen på annons härpå autopower.
Tror ni inte jag fick mail från samma snubbe igen.
Herregud.
Så jag bad sa helt enkelt till han att jag säljer hellre toppen till
en seriös människa istället.
Fick ett surt mail tillbaka..
Förstår inte varför =]

\\ ZAK [ICQ 10472669]

Länk Info om min E30 genom åren
Kan inte hålla tyst längre... Besökte honom en gång för många år sen nu... I skrivbordslådan på kontoret fanns en ansenlig hög med ägarbevis, bilarna till dessa lappar bestog väl mest i en plåtbit med ett nummer på... "Kan man ju få nytta av". Vidare berättade han om dom östländska flickorna han hade "påväg hem", som skulle nyttjas för eget bruk och hyras ut till vänner och bekanta... Han har även suttit inne, en gång mig veterligen, kanske flera? Kommer inte ihåg för vad, men vet att vid ett tillfälle hade han grävt ner massa maskiner och grejor på sina ägor, troligen för att få ut försäkringspengar eller va de va, stog om det i tidningen... Ja, de va väl en del... Även fått höra av andra att han inte drar sej för mycke, om man gör sej ovän med honom...
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Vad jag har hört (på inte så långa avvägar) har han suttit inne för någon typ av skattebrott. Det handlade om icke inbetalade momspengar i mångmiljonklassen. Man tycker ju att ett par år på anstalt skulle ha avkylande verkan på en sådan snubbe, men det verkar inte så...

Ha ha haaa *asg* Vilken jävla lallare den där Ingemar verkar vara då... K.
ko
38
kotsio
m535i -87
Jag blev totalt lurad men han fick tillbacks av samma sk*t han fick inge pröjs för hans såkallade trimmad motor som han skulle slänga in......
åkte ner med min m535 till småland.. han skulle trimma bilen för en bra peng, skulle trycka i en 284 kamm, max porta toppen, extraktor, chippa boxen, bla bla bla bla..... jag kan inte så mycket om bilar så jag gick på det..... han skulle bytta diffen också för den läckte.....
det skulle ta 10 dagar...
efter två månader åkte jag o hämta bilen...
jag skulle köra in bilen till stockholm o sen skulle bilen gå som f*n...
när jag kom fram till stcklm så blev jag sugen på hur bilen går,,, (han lovade mig minst 270 hk)..
jag drog ettan till 80km/h, 2 120km/h, 3 170 km/h, 4 230.... o 5:ans väksel 200.... hm...något konstigt.... så jag testa igen med samma resultat...
en honda civic vti pippade mig rejält... skämmigt...
när jag ställde bilen i garaget såg jag att den läckte olja från motorn.. typ en liter på en kvart...
tappade avgas systemet en dag efter...
gubben ville ha 20 000 kr för jobbet o fick inte ett skit...
o han kommer inte få några pengar heller...
jag vädjar till er andra bmw lovers... ÅK INTE DIT...

mvh e28 lover
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Jag har gjort en affär med honom, köppte värmeventiler + golvmattor och det var inga problem och sakerna var i det skick som han utlovade, men efter att man läst detta så blir det nog inga fler affärer..
fy fan vilken gris

trean fullt :))
ko
38
kotsio
m535i -87
hans poeng är väl inte att lura folk.... men det verkar som han inte har en aning om vad han snackar... va fan, man kan inte lova folk en massa saker o sen inte fullborda något av det.....

till dom som ska lämna in bilen.. va försiktiga, kolla upp vad han har o vad han ska göra... låt han inte göra några större jobb........
Ingemar ringde faktist mig för någon månad sedan och erbjöd mig köpa en B10 3,5 m30 motor...
Visste vem han var sedan tidigare,,
Har läst och hört saker kring denna man tidigare.
Men jag lyssnade på honom och låtsades vara rätt ovetande om saker o ting
Måste bara få säga att han var så full av skit,,, Lögner mm.
Så till slut sa jag.. nu orkar inte jag höra på dina fantasier mer, ring inte mig nån mer gång!
Adjö..
Vilken dåre..
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
B10Alpina:
Mycket bra gjort, vad snopen han måste blivit när du lyssnade först och sen dra åt helvete med en gång i stort sett....

Han verkar ju inte vara speciellt seriös...hur kommer det sig ändå att så många verkar ha gjort affärer med han?

Det är klart, ryktet kommer ju inte till alla heller....

MVH: Henrik

///M3
ko
38
kotsio
m535i -87
tro mig, jag har spritt det till som många jag kunde o kommer fortsätta att sprida det .........

Jag tycker att man ska skydda varandra från den här sortens luffare.Man uppskattar verkligen detta...
Risken e stor att flera bmw bröder kommer att bli blåsta eller lurade så fortsätt de gåda arbetet att sprida de dåliga ryktet den snubben har .......

trean fullt :))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.