AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
67.846

ingemar i växjö...?

Sida 4 av 14
su
34
sundh
M3 e30 -87
M3 e30 -88
M3 e30
325im -87
320-99
Mycket möjligt att han kan ha lurat lite människor men när jag har handlat av honom ca. 80ggr så har jag fått exakt vad jag bett om och till grymt bra priser. Det är mina erfarenheter! Och kommer att fortsätta att handla där tills den dag då jag inte gillar BMW längre=ALDRIG
su
34
sundh
M3 e30 -87
M3 e30 -88
M3 e30
325im -87
320-99
Och denna polska flicka ni snackar om är hans fru!
ko
38
kotsio
m535i -87
busstopp: jag åkte dit med min bil som bara hade gått 18 000 mil o var full servad... poänen var att trimma bilen inte förstöra den...
så länge bilen läcker olja o går sämre änn vad den gick innan jag åkte ner till honom o så länge min diff kommer från en automat bil så tänker jag inte betala mer än nödvändigt....

30 000 var överens kommet... jag skrev aldrig vad jag betala.... så lägg ner o hacka på folk....

så lite kortfattat bustorp så blev jag lurad på min motor, diff, alla bensinkostader fram o tillbaks till småland, avgas system plus att jag betalade 5 000:- för att han ska lura mig....

men du kanske tycker att det är ok för 5 000:-

e28 rules!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ko
38
kotsio
m535i -87
bustorp: du kanske vill komma o kolla på bilen????

e28 rules!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bustorp
Jag har inga åsikter om ifall du blivit lurad eller inte. Det säger du så bra själv. Jag refererar bara till vad du själv har skrivit och om du tyckte att jag "hackar" på någon speciell så ber jag dig läsa mina inlägg i den här tråden lite noggrannare. Jag hackar inte på någon enskild utan köpare i allmänhet. Det trodde jag stod i klartext. Men allt kan ju missförstås och vändas o vridas så att det passar.

Men man kan ju se det här från två olika håll också.....

Ingemar har nog en annan version av vad som hänt kan jag tänka mig utan att känna honom närmre.
Han har ju i princip blivit blåst på 25 lakan. Jag anar att han förmodligen är ganska sur för att han inte fått resten av pengarna som du skriver "var överens kommet".Ingen av er har ju hållt "överenskommelsen" om jag förstått det du skriver rätt. Men det får ni ju lösa själva.....

Hur som helst så är det ju synd på bilen...........

BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis!
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
sundh: Haha, vad får du det ifrån att Ingemar är gift? Enligt fem dagar gammal utdrag från Skatteverket är Ingemars civilstånd i allra högsta grad ogift. Men han kanske har gift sig i helgen? Vad vet jag...

Nu var det ändå inte Ingemars civilstånd vi diskuterade, utan huruvida han lovar runt, men håller tunt. Där tycker jag vi kan konstatera att i merparten av alla affärer som diskuterats hittills, så har det visat sig att Ingemar ej levererar vad han utlovat. Om sedan priset är högt eller lågt, spelar ingen roll. Lovar man att leverara en ny kam, så ska man leverera en ny kam, ej en omslipad. Ni tjattrar om att "man får vad man betalar för", men tyvärr är den regeln underordnad "man levererar vad man lovat".

Oavsett pris, så kan man inte säga att varan man säljer är ny eller kanonfräsch, för att sedan skylla på priset när det visar sig att det bara är skrot (jfr. gärna med de bilannonser som utlovar en pärla, varpå bilen visar sig vara sämre än skrot, och säljaren motiverar det hela med att "jamen, den är ju billig").

Slutsatsen är, att säger man att man ska leverera en topp med NY kam, då levererar man en topp med NY kam. Det kan inga försvarstal om att man "får vad man betalar för" i världen ändra på.
Bo
565
Bosse J.
327-41, Drömbil, såld -17
1600 GT-68, såld -14
2000 Touring -73 såld -13
2002 Baur Cabrio såld -14
330 XiA -01 Frubil
X1, E84 Vinterbil
330 d,-07, Vardagsbilen
325iA Cab -94, Sommarbil
320 i, -90, Sommarbil
X1,E84 -14 Vardagsbil
Hej alla,
då jag skrev att "man får vad man betalar för" så ville jag visa på den stora risken med att köpa billigaste tillgängliga. Och här har vi just ett exempel på detta.
Jag menar också att man måste stå vid vad man lovat. Avtal är avtal, muntligt eller skriftligt spelar ingen roll.
Alltså kan det vara bra att handla med seriösa personer/företag men betala lite mer och få vad som överenskommits.
Bosse J.

Bosse J.
BMW CS 185 H
bustorp
quixotic2:
Menar du på fullt allvar att du har begärt ett utdrag från RSV på en annan person bara för att kunna kasta skit på honom här på AutoPower?
Eller har du en annan anledning att kolla honom? Om så är fallet så tycker jag att du kan hålla det för dig själv.

Det var nog det lägsta jag har varit med om.
Denna tråden drar i a f jag mig ur.
Det börjar likna kvalificerat förtal och är för f-n straffbart!

Bo
565
Bosse J.
327-41, Drömbil, såld -17
1600 GT-68, såld -14
2000 Touring -73 såld -13
2002 Baur Cabrio såld -14
330 XiA -01 Frubil
X1, E84 Vinterbil
330 d,-07, Vardagsbilen
325iA Cab -94, Sommarbil
320 i, -90, Sommarbil
X1,E84 -14 Vardagsbil
Jag drar mig också ur.
Detta är inte meningen med vårt forum.
Bosse J.

Bosse J.
BMW CS 185 H
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
bustorp: Är du go eller? Faktum är att jag tog utdraget för att kolla det du tidigare i tråden vräkte ur dig angående att Ingemar skulle vara inblandad i någon slags momsfiffelhärva.

Jag hittade ingen sådan information, däremot så såg jag att han var ogift. Så frågan är vem det är som håller på och vräker ur sig en massa skitsnack utan grund??

Hittar ni på saker för att bevisa er sak, bara för att ni tror att andra hittar på saker för att bevisa att Ingemar är en fifflare?

Nu skiter jag också i det här, ta bort tråden någon!! :(
bustorp
Jag bryter mitt avhopp för att försvara mig själv från skitsnack. Det måste väl vara tillåtet...?

quixotic2:
Ska du hoppa på mig också?

Läs tråden från början så ser du att jag citerar ett tidigare inlägg.

Din "förklaring" ursäktar därmed inte ditt tilltag.

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
bustorp: För att vara helt ärlig, så är några av dina tidigare inlägg så osammanhängande, att jag inte vet om du citerade någon annan eller sa det själv.

Du har i alla fall tagit upp det, och det var det som gav mig anledning att kolla om det du sa verkligen stämde. Men såvitt jag kunde se, så gör det alltså inte det. Såhär i efterhand känns det inte som att det spelar någon roll, du snackar vare sig mer eller mindre skit än någon annan i den här tråden. I sådana fall hade du slutat skriva för länge sedan.

Därmed definitivt punkt från min sida, och lycka till med era framtida kvalitetsinköp av BMW-delar!
Men nu så tycker jag att ni kastat detta fram och tillbaka lite för länge..
Orkar inte läsa igenom allt som skrivits,, men nu får ni sluta upp att hacka på varandra.
Vi vet att Ingemar inte är den ärligaste av människor, det får räcka så tycker jag.

Det slutar annars med att någon av användarna blir spärrad.
Och det vill vi ju inte....

Stäng nu ner denna tråd!

Mvh Micke..
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Aa Ingemar det namnet känner jag igen.. Hade o göra med honom i sommras. Han skulle komma o köpa en 325 motor utav mig som jag hade på annons., Han skulle komma nästa dag o nästa o nästa. dock skulle han till Malmö o hämta motorer varje dag sa han när man ringde, för han dök aldrig upp när han skulle, gick några veckor och fick ett bra pris av han så jag höll motorn men tröttnade tillslut. "BESVIKEN" Tänkte man kunde byta lite saker imellan också. Han verkar ju ändå har en hel del prylar. Plast o skit är det värsta han visste=)¨Minns jag då jag var ute efter M3 prylar.
Må sägas mycket om han här på forumet, men personligen så skulle jag själv göra affärer med han. man bör ju alltid har kunskap eller ta med sig någon som vet en del när man köper beg prylar privat. Speciellt Som t ex en Motor. spelar ju ingen roll av vem man handlar av. Man ska aldrig förlita sig på någon.

Men kan även förstår dom som blivit lurade. skulle också avråda t ex mina polare i sådanafall.
su
34
sundh
M3 e30 -87
M3 e30 -88
M3 e30
325im -87
320-99
Fru eller "Flickvän" bla bla. "STE" har sagt det mest visa på denna tråden iallafall. Ingmar har aldrig blåst mig och inte heller har han försökt, med andra ord så är det nog som "STE" skrev:

Må sägas mycket om han här på forumet, men personligen så skulle jag själv göra affärer med han. man bör ju alltid ha kunskap eller ta med sig någon som vet en del när man köper beg prylar privat. Speciellt Som t ex en Motor. spelar ju ingen roll av vem man handlar av. Man ska aldrig förlita sig på någon.

OBS! Jag skrev inte FRU för att rasera hela vår underbara community här, om så är fallet så ber jag om ursäkt och tar på mig fullt ansvar.
Man får vad man betalar för.
Jag tycker den här tråden är bra. Den varnar folk att köpa saker av en i flera fall oseriös person!
Ce
48
Cederwall
325 Turbo -88
M5 E34 -91
Ni som har förtroende och bra erfarenheter av Ingemar får gärna tipsa mig om hur jag ska göra då jag fick en obromsad diff av honom när jag betalade för en bromsad.

Va inte jag som hämtade den så jag kunnde inte kolla på det personligen.
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Hej !!

Ska man handla delar så ska man alltid kolla upp det själv innan man köper eller låter någon annan köpa till en....

Har handlat av ingemar inga probs, bara man vet vad man ska ha och hur det ska va så är det bara att handla...

Vi köpare har ju trots allt lite ansvar med...kan ju inte bara förlita sig på andra hur bra det än låter....

mvh Nikke
Ce
48
Cederwall
325 Turbo -88
M5 E34 -91
nikke25: Jag va där nån vecka innan och klämde på grejjerna. Veckan efter när polaren skulle hämta sitt så skulle han ta med sig mitt i samma veva, problemet va bara att det va en annan diff då....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.