AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
67.888

ingemar i växjö...?

Sida 13 av 14
Länk
Ny
178
Nydell
BMW 123D M-Sport 2008
Ja då kan man ju glömma de dära grejerna =P

Men men, bättre att han åkte dit om han nu höll på med massa skit. När jag var där, gick jag runt på hans område, stod mest skit där, dvs skrot, gamla bildörrar osv osv.
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Motorn jag har köptes av förra ägaren den 10e mars 2007 av Ingemar i Småland.. Kvittot säger 13000:- , "Renoverad" samt en rabatt på 3000kr för gamla motorn i inbyte!

Nydell, problemen du nämner är precis de problemen som min M50B25 började med, sen tillkom en pendlande tomgång. Och nu går han på 5cyl och drar in massvis med olja och vatten i förbränningen. Sotiga stift på alla 6! Den läcker dessutom från ventilkåpspackningen, skönt!

1års garanti på fabrikationsfel, tråkigt att garantin tog slut några månader sedan!

Har personligen inte träffat denna Ingemar, men efter att ha tagit del av hans verk så är jag inte imponerad direkt.

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Motorn var isär igår och då kunde ett hål i 6e kolven observeras. Bensin och avgaser har alltså pumpats till olja som sedan gått runt i motorn. Bara att kasta motorn.

GO INGEMAR!

Ny
178
Nydell
BMW 123D M-Sport 2008
Om man har garanti på sin motor, och den pajar nu när han är i finkan vad händer då?
16.574
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Om han sitter inne är du rökt. Med tanke på hur han hanterat tidigare reklamationer är hans "garantier" inte värt särskilt mycket ändå.

//Lövet
1.556
mixim
325 Coupé -94
delorian, ett års garanti står det skrivet med bläckpennan på kvittot.
Hy
98
Hyabusa
318i-87
Det här var en seg tråd sen 2004............
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Hyabusa, men aj vad relevant än idag? Han har ju utfört arbeten på många motorer, de flesta verkar klara sig ett år åtminstonde. Sen kommer felen med en försening o därför dyker folk in hit =)
Hy
98
Hyabusa
318i-87
ja, kan nog stämma. Fanns en hel del som försvarade denne man frenetisk, no matter what, undrar vart dessa har tagit vägen nu............
Ny
178
Nydell
BMW 123D M-Sport 2008
Hayabusa

Mig har han varit trevlig mot osv, hjälpt mig när jag ringt o haft problem/fel.
Tydligen så har han haft mycket skit för sig, och nu får han sota för de vilket är helt rätt.

Jag undrar bara vad som händer OM min motor skiter sig, då jag har på papper att jag har garanti, min tro är att ett annat företag får laga men räkningen skrivs på herr Ingemar.
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Kolla denna blocket annons, är motorn köpt hos den berömde??

Se länk: Länk

///Tobias
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Renoverad motor som det sitter en brusten bult i låter ju seriöst.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Om jag förstår kvittot rätt så är det en av bultarna för sprängkåpan mot motorblocket?

Men har Ingemar "renoverat" den så är det väl som vanligt ett hop-plock av trasiga motorer.

______

Länk
Jaha...........
Jaha...........
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Hahaha, fan vad roligt... Ja det är tur att sveriges bästa BMW-mekaniker kunde täppa till en kylare alternativt byta en slang =)

Måste nog retas med att säga att jag har minsann gjort affär med Ingemar;) Han köpte en av mina gamla e34or för ett par år sedan.... Kom i sin svarta mercedes kombi (e-klass) med en massa dieseldunkar i skuffen som han skulle tanka med på hemvägen (det hade han köpt ifrån norge för 3 kr litern).

Sedan utnämde han landsväg 180 till världens sämsta väg som han har åkt på (var riktig snöstorm dessutom)... Han klagade också på mina tygmattor...

O föresten... Han hade riktigt mycket kaffe och vindruvor i sitt passagerarsäte.. Riktigt kul gubbe måste jag faktiskt säga.

Nåväl, vi gjorde upp pris i telefon och det var INGET tjaffs när han kom fram utan pengarna åkte upp på bordet och papper skrevs. No problems..

Hoppas någon njuter av läsningen..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.