|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad tycker ni om deras jobb? Jag tycker de är helt otroliga, hur kan man få så fula bilar och li så läckra, jag tror jag har aldrig sett en bil som har varit ful efter att de fått jobba på den. Kolla in den här, fina fälgar eller vad säger ni? ;) Länk Kolla in Mercan: Länk Och även denna 745:a som är till salu: Länk ------ Länk Länk | |
|
Såg just när dom stylade upp en skrotfärdig Mitsubishi Lancer alldeles nyss...fräckt att lägga ner 20000dollar på en 900 dollars bil...cool blev även den... "BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller" |
|
|
*hehe* såg också den Lancer´n! Den fick ett akvarium med levande fiskar där bak *hehe* såg rätt coolt ut tycker jag! Mvh Dragolito |
|
|
Å andra sidan, vem skulle inte klara av att totalrenovera en sunkig bil om man fick lägga ut 20.000 dollar, som nån annan pröjsade? Men visst, snyggt blir det. (oftast). Är det nån som vet om de gör nåt åt motorn? Har sett flera avsnitt, men aldrig sett att de skulle ha renoverat nåt under huven? Måste ju kännas surt att ha en "pimpad" bil, nylackad, kromfälgar, skärmar osv, med en motor som lägger olja, käkar ventiler och ryker svart... :) |
|
|
De fixar till motorn också! ------ Länk Länk |
|
|
De öppnar inte ens motorhuven , jag har alla pimp-my-ride på DVD och endast i ett avsnitt gör de nått åt motorn och då tar de inte ens av topparna , de bytte faktiskt bara filter samt olja och tändstift. bilarna blir ju grymma men ser man alla avsnitt så ser man också hur de fixar plåt/rost med spackel i tjocka lager för att sedan bomba på färg , så några helrenoveringar handlar det inte om , det är ju bara pimping som skall gå snabbt. inte ens bromsskivor byts i de flesta avsnitten men döljs snyggt av giovannifälgar... "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
wadel// I dag fick man se att de lade in bland annat luftfilter och diverse i bilarna. ------ Länk Länk |
|
|
Ganska underhållande program, dock kan väl vissa bilar överdrivas. Kan nog stämma att det inte görs mycket i motorn eftersom de sällan öppnar huven, men vill man se helrenoveringar så finns programmet "Overhauling", where the owner gets tricked, and the car gets tricked out. Där lurar de ägaren av bilen att den blivit stulen, sedan renoverar den totalt och säger att de hittat bilen igen. Tillbaka till Pimp my ride, det är inte alltid de lyckas. Där var ju den gången bilen var i för dåligt skick, och de köpte en Scion Xb och pimpa den istället. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
apropå den första bilden på hummern, så såg jag en ASFET H2:a här i västerås igår. Det var en svart helt nyimporterad bil (reg nr började på WFR), med de största hjulen jag någonsin sett i verkligheten. Måste ha varit 22-24"! Så j-vla stor bil. Fast i ärlighetens namn var den lite väl brackig för min smak, men smaken är som baken. Någon som vet vems det är? mvh Johan |
|
Klart att de byter motorn på bilarna, idag såg man även att de bytte hela motorn på en Bubbla! ------ Länk Länk |
|
|
Johan: Det var inte den här du såg? Länk. Har sett den här i Stockholm ett par gånger, fälgarna är nästan löjligt stora. Snacka om bling-bling. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
26" på den Hummern! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| 745an skulle jag ta rakt av. Har man en sån behöver man ju inte ens sätta ut skylten "Knark säljes" ;-) | |
|
Grodan : Ok kanske nya avsnitten då , min DvD har 15 avsnitt och det kanske har kommit en säsong efter det , den är otextad med avsnitt från amerikanska mtv. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
745:an såg ju för jäklig ut! Synd med en sådan fin bil! Detta är kopierat från beskrivningen av bilen: "Hamman complete body kit, exhaust system, Brimbo 8 Piston brake system" Hamman och brimbo:) |
|
|
Kul program, klart underhållsvärde! Roligt att se hur absurda vissa bilar blir. ALLT ska ju ha kromade 26"-fälgar och sjuka ljudsystem med LCD-skärmar osv... De hade inte fått gå lös på 325an ;) /// Olof Länk |
|
|
Är bilarna någon slags tävlig i mest groteska fälgar/vulgo design. Bilarna är objekt för vomering i min värld, URK! /Simon |
|
| Vanligtvis är jag emot sådan typ av styling, men vissa bilar skulle man vilja ha, typ den blå/turkosa Mustangen i pimp my ride! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jag fullkomligt älskade Mustang-67 renovering i helgen, det blev en lång paus i tapetseringen:)) bara gottade igenkännande av alla delar som man själv plockat med en gång. Och tänk om det funnits så vackra mätartavlor på min tid:)) ///MVH Hasso Länk |
|
MatroxMGA: Äh inte såg 745'an värre ut än orginalet. Nya 7-serien är ju det mest tråkiga och fula BMW någonsin gjort så skulle jag ha en så skulle det definitivt bli en som var "pimpad" som den ovan... Bara att utstråla, jag har köpt en bil för en mille och jag skiter i om den är värd tio spänn när jag säljer är ju underbart!! E60 skulle de få ge sig på när som helst, lite fett hallick stuk vore inte fel på den, men M'en rör de inte!! /Caspar Länk |
|
|
Dementeras! "Nya" 7-serien är varken ful eller tråkig! :) Och nej deras japse-styling hör inte hemma på BMW. Däremot är det rolig underhållning som sagt. /// Olof Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.