|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Inte direkt vanligt men det förekommer: Länk /markus | |
|
Chansen är 1 på 999. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Nu e inte jag så smart men chansen borde vara betydligt mer en 1 på 999 nån som har en exakt siffra på hur många kombinationer det finns på tre siffror mellan 0 & 9 /Johan Hellre rik och frisk än sjuk och fattig. |
|
|
För en enskild bil som t ex en 530 i det här fallet så är chansen att få samma nummer på reg-skylten 1 på 999 eftersom det är så många sifferkobinationer det finns. ___ BMWCS #5157 |
|
|
Men sedan finns det ju väldigt många bokstavskombinationer med just 530 som siffror också! Bilen: Länk |
|
|
Programmer borde det inte vara så att mängden siffer kombos som finns vida överstiger 999st då tex siffrorna 001 kan bli 100, 010 tänker jag fel?? /Johan Hellre rik och frisk än sjuk och fattig. |
|
|
kombinationer av 3st siffror: 0-9 10*10*10 = 1000 st |
|
|
Man får ju alla kombinationer när man räknar från 001 till 999, det blir 999 st - varken mer eller mindre. FÖr varje bokstavskombination finns det såklart en kombination som stämmer på din modell. 1 på 999 är lika stor sannolikhet som 2 på 1998 eller 3 på 2997 o.s.v. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw, som nallebjörn skriver finns det 1000. Du kan även ha 000. Alltså chansen är 1/1000. |
|
|
BjörnB: Visa mig gärna en svenska registreringsskylt som slutar på 000... Hittar du en så bjuder jag på en öl! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag är nog extremt trög men nu har jag fattat ursäkta min sega fredags hjärna =) /Johan Hellre rik och frisk än sjuk och fattig. |
|
|
Eftersom det är en enda bil skylten sitter på och det är 999 kombinationer så blir det 1 chans på 999 att man får modellbeteckningen som nr. 000 finns inte på skyltarna. Om man däremot ser till hur många skyltar som kan ha t.ex. 530 så blir det en herrans massa fler, 21952st om man inte räknar bort de av VV bortsorterade olämpliga bokstavskombinationerna. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Även om chansen i teorin kanske är 1 på 1000 så tror jag att det i verkligheten är väldigt få BMWs som har samma reg som modellnamn. Om ni hittar några andra så kan ni ju posta dom här! /markus |
|
|
Eller 1 på 999 menar jag ju såklart... /markus |
|
|
Erikw, tänkte faktiskt skriva i mitt inlägg: "antar att 000 finns" Jag tror dig om du säger att det inte finns. Blir nog jag som ska bjuda på öl istället, skål! |
|
|
Jag tror nog att det stämmer hyffsat även i verkligheten. Vet inte hur många BMW med 3-siffriga modellbetecknigar det finns i Sverige men om det t ex finns 100.000 st så skulle det betyda att ca 100 av dessa har samma regnr som modellbeteckning. Låter väl inte helt otroligt. Sen gällde väl inte detta bara BMW utan man bör ju även räkna in alla Volvo, Audi, MB, Saab, Peugeut, Porsche, etc som även har denna typ av modellbeteckning. ___ BMWCS #5157 |
|
|
Andra märken är helt ointressanta och skall icke länkas till =) /markus |
|
Ras.mus |
Att ha sin exakta modellbeteckning är sällsynt ja.. Att tex. få BMW 740 som jag skulle vilja ha är en chans på 26*26*26*10*10 = 1 757 600 Då räknar jag bort åäö men inte dåliga kombinationer som VV tagit bort. Sen att BMW 740 sitter på en gammal volvo svider ju lite... |
Ras.mus |
hrmm... en nolla till ska det ju förstås vara... 1 : 17 576 000 |
Ras.mus |
Och formeln ska vara 26*26*26*10*10*10... |
Philly |
min grannes reg nummer är: BMW xxx, ganska coolt att ha BMW xxx BMW 4 life |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.