|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| jag undrar om det finns nån slags diffbroms på en z4 2,5 -03 ? | |
| Jag tror inte det. Det finns på M bilarna i Z3 med inte på 3.0 Z3. borde vara liknande i z4 | |
|
Black Z3: Det fanns diffbroms på vanliga Z3or med M-chassi. Hobbe eller eFx vet nog vad som gäller för Z4! /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
hur är det på Z3 Coupe? har dem diffbroms? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Min fars Z3 3.0 Coupé har diffbroms. Var standardutrustning. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
då måste även 2.8 ha det eller hur? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c: Du har väl M-chassi (hade inte alla Coupeer det?)? Så då skall det vara lugnt enligt Mastens inlägg ovan. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
har för mig att min 2.8 hade det som standard ('99) mvh Anders |
|
| Mej veteligen så har alla svensksålda Z3 Coupe diffbroms som standard, är inte säker på om man kunde välja bort det i tyskland ock liknande.. | |
|
hur hänger det ihop: M chassi - diffbroms? det är ju olika komponenter...? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Ja, men det kan ju hänga ihop liksom att andra tillval endast levereras tillsammans med vissa andra tillval... Ville du ha diffbroms så var du tvungen att ha M-chassi. Om det var så eller ej kan inte jag svara på men det verkar inte konstigt om det hängde ihop. |
|
|
Anders: fast i Z3 Coupe fallet så fanns det liksom inget val. Dem kom med M chassi från fabriken... men då utgår jag ifrån att jag har diffbroms på min :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Då borde du ha det. Men det borde du märkt ...?? För du trycker väl på gaspedalen ibland? | |
|
Z3c: Jag kan givetvis testa det åt Dig... Länk /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Jo vi har väl diffbroms på Z4orna? Jag vet iaf att om man gasar på från vid start så släpper båda, ivf ett tag, men sen kan det ta fäste på de ena däcket men inte på det andra eller vise versa.. men det kanske är så det ska vara? /eFx www.z4.se |
|
|
Minns nu att jag funderade över samma sak som er. Har en Z3 1.9i -02, import från tyskland. I extrautrustningen står det att man har 25% diff. som extrautrustning. Bilen har M-chassie. Så bilar med M-chassie kanske hade det som tillval?! |
|
|
kan man få ut utrustningslistan i efterhand? kanske på chassi nummer? Masten vet du det? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c 4 ever > Japp bara att knalla in till BMW med chassie numret i handen, pröjsa dem en 100:- eller bjud på tårta och de skriver ut utrustningslistan åt dig... /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
tack tryggve, ska omedelbart bege mig dit ! ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Tomas: Jag kan fixa listan gratis åt dig annars :) Har du hämtat ut täckkåpan jag beställde åt dig? /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Masten: Make that 2!! /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.