|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Körde med biltemas fälgrengöring i går på mina vinterfälgar (alu) . Min personliga åsikt är att det finns bättre ! Låg mycket kvar även efter andra gången jag sköljde av . denna var det jag använde :Länk ///MVH TONY |
|
|
Ang SONAX Fälgrengöring: 1. Ja den skall sprutas på torra fälgar, och sedan spolas av efter att den har skiftat färg till röd-lila. 2. Den är PH neutral ( PH 7,5 ) och kan därför aldrig ge skador på fälgarna som de flesta andra fälgmedel kan. 3. Jo SONAX tillverkar de flesta bilvårdsmedlen som det står BMW på... det ser man ju om inte annat på flaskorna ( dessutom tillverkar SONAX original medlen till Mercedes ). Däremot är det inte alltid samma recept i burkarna, beroende på vilka specifikationer som BMW eller MB har bestämmt sig för. Denna information kommer direkt från SONAX själva ( importören i sverige ). De svarar gärna på frågor om bilvård på tel: 0302-22244. och kan ge en hel del tips om bilvård |
|
|
Jag kan också rekommendera Turtle Wax fälgrengöring efter att själv ha provat det idag - jag använde det bara invändigt i fälgen dock. Måste vara ett medel som Greenpeace inte känner till. ___ En, men en BMW. |
|
|
"Wheelclean" säljs hos Autoexperten för 69 kr. Vit, platt flaska med en fälg på etiketten. Det bästa jag har provat bland alla "vanliga" mack-produkter. Kan starkt rekommenderas! /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.