AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
10.786

Jag har inte något fahrzeugbrief vad ska jag göra?

Sida 3 av 4
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det finns nya instruktioner gällande italienska registreringsbevis.

Efter den 15 Oktober accepteras endast båda delarna av registreringsbeviset i original. Undantaget är om kunden vid inställelsen uppvisar en vidimerad kopia på registreringsbeviset och ett "Certificato Di Proprieta" i original daterat senast den 15:e Oktober 2004.
Undantaget gäller 2004 ut...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Vad gällde innan 15:e oktober? Mitt certificato di proprieta är utfärdat den 7 oktober vad gäller då. Vet du det Jesperado?

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Då räcker det att du har en vidimerad kopia på registreringsbeviset...

Jeppe

Så om jag har ett Certificato di Proprieta utfärdat den 7:e oktober räcker det? Är du säker Jesperado?

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ihop med ett original eller en vidimerad kopia på registreringsbeviset räcker det ja. Förutsatt att du gör ursprungskontrollen innan utgången av år 2004...

Jeppe

0
Anledningen till att jag misstänkte att det handlade om Svezia Car är att jag läser många olika tyska dagstidningar. Det har stått en hel del negativt om Svezia Car. Firman handlar nästan uteslutande med italienskreggade Volvo's med låga (backade??) mätarställningar och jag fick genast misstankar att det handlade om denna firman när jag läste denna tråden. Skulle själv ALDRIG handla från denna firman..... Hoppas allt löser sig till slut, misstänker många sömnlösa nätter??
Du har så rätt Rolex men det kanske närmnar sig slutet nu.

Vet du om jag kan kolla mätaställningen. Jag har serviceboken och den är ifylld + kvitton på de servicar som är gjorda

Scheckheft
Hej
Är det en Volvo? 850, V70? Importerade en 855 årsm 97 och där gick det att kontrollera mätarställningen. Åk till närmaste Volvo handlare och be om hjälp. Antagligen finns det sätt att fuska med mätarställningen som Volvo läser av men men.

Mvh
Scheckheft
E38.info
___
Länk
Det går o kolla hos Volvo-handlaren men förmodligen är den "seriöst" backad så att det inte går o se nått, precis som det går o fixa Bmw's. Mitt tips är o ringa den/de italienska personer som ägt bilen. Mvh
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
har du fortfarande inte fått alla papper du behöver för att regga bilen?

4 Cylindrar är 2 för lite!
Jag vill bara tala om att jag har fått alla papprena nu, och bilen är besiktigad.

Men det har kostat några hundra i telefonkostnader, och massor med tid.

Jag vill inte rekommendera bilfirman, den hette förut SveziaCar nu heter den Swecar och ligger vid bonn.

Tack för hjälpen alla som har svarat på den här tråden.
Bra att det löste sig till slut ! Fick du kollat mätarställningen också ?
andha45
Har utrett lite såna fall. Ringer man till polisen skickar de FZB direkt... tror de en gång försökte åka och stjäla bilen (dyr bil) då de endast skickade med en nyckel och inget FZB till min kollega "pengarna är på väg men ännu inte på kontot"
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Skickar polisen Fahrzeugbriefet? Eller hur menar du?

Vad är S60 T5 för BMW-modell?

Jeppe

andha45
I det mest pregnanta fallet åkte polisen dit och genast skickade de FZB.
S60 T5 är en lågprisvariant av 330i.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Hade alltså säljaren hållit inne med briefet och sedan lämnat ut det när polisen kopplades in? Är det så du menar?

Jag har helt missat den modellen, men jag ska inom en BMW-handlare imorgon, ska se om de fått in någon...

Jeppe

andha45
Just så var det. Min kollega skickade pengarna med express, handlaren (som f ö såg ut som en porrklubb. mkt skum o skumt bilutbud utan någon linje i sortimentet typ en volvo 345, en krockad S-klasscoupé "original 60 000 Km", två C180 i rosenkvarts, två grävmaskiner...) lät till slut min kollega åka men "det finns bara en nyckel till den här bilen" och "FZB skickar vi när pengarna kommer". Anade oråd. Ringde då en BMW-firma i kvarteret som jag varit i kontakt med tidigare för att säkerställa att firman är skum + skrev sedan en polisanmälan. Polisen tog det på allvar (jag pratade med dem också), åkte dit o sen kom FZB med express.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ok. Det händer att bilar inställer sig till registreringsbesiktningen utan att ägaren har några papper med sig. Oftast vill dom ha själva besiktningen utförd för att "komma in och visa upp pappren senare" när dessa anlänt till Sverige.
Detta är ingenting man normalt gör, och med tanke på hur få som dyker upp med rätt papper sedan kan det vara bra att veta att polisen kan hjälpa till om det blir problem...

Jeppe

andha45
Ah, du jobbar på Bilprovningen.
Ja, det kan vara bra att veta.
Tyska skumma bilfirmor har mer respekt för polisen än deras svenska kolleger...
Kommer de in med rätt papper sen då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.