|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Vart ska man M-emblemet? Ska sitta på en 320:a, thihih =) Precis över baklampan eller lite längre upp där det liksom går utåt? Nån som förstod mig? Vore bra om nån kunde visa bild. | |
|
Skulle vara jävligt pinsamt att göra så kompis :-) folk skulle bara garva när du åker runt med din sköna e 46 320 med 170 hk och har en M-emblem förstör inte bilen "ett tips" ;) BMW M-POWER |
|
|
Håller med dig GINO... Själv har jag ett original M-märke liggandes i en låda, funderar allvarligt att sätta det bak på gräsklippartraktorn mer som ett skämt...på någon av mina bumsar hamnar det icket...pinsamt var ordet... "BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller" |
|
|
Bilder: Länk Länk Länk Tråd: Länk |
|
| hehehe, neej då. vad står M för egentligen? e de inte för M-paket? har satt på den nu =) tack igen razvan | |
|
M står för Motorsport i bmw världen. Vill du ha det på din bil är det helt upp till dig. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tycker personligen inte det är så snyggt med M-märket på bilen...men då kan alla som har M3 kontra med varför E46 ägare monterar M-paketet på bilen, eller M-speglar...tror det är en smaksak som inte skall klankas för mkt på.. Emilioh..blev det snyggt?:), bilder? |
|
|
Jag brukar säga så här, dom som vet vad M:et betyder ser att det inte är en M bil, dom andra har ingen aning om vad M:et står för. BMW CS #5206 |
|
|
Personligen håller jag med de flesta ovanstående, dvs att man inte bör använda M-emblem på en icke M-bil. M:et på en BMW står för något unikt inom bilvärden och ska enligt min mening inte missbrukas. Tycker också att det är fel av BMW att erbjuda M-prylar med logga till övriga modeller även om de tjänar mycket pengar på det. Att kasta på ett par M-speglar eller ett kjolpaket ser jag inte som något hinder. Det jag irriterar mig på är att använda loggan "felaktigt". Nu kanske jag lät grinig :-) Men det här är mina personliga åsikter och man får ju naturligtvis göra som man vill. |
|
|
Dekaltrim, nej tack! Men du gör som du vill! |
|
|
M-märke är ganska pinsamt, men det värsta är när en del monterar på äkta M3 märke på sina 3xx, har sett sånna också. MVH // Harris |
|
|
Ok om din bil hade varit en E36:a då kunde du sätta M-emblem och dessutom om bilen är utrustad med Mpaket o hela kittet samt dubbla pipor som på M3:an e det jävlligt svårt att se om det verkligen är en M3:a eller inte på E 36 karossen. Men däremot på E46 :an talar hela bilen sin klarspråk vilken kategori den tillhör i familjen :-) låt den göra det i framöver oxå hehe :-))) BMW M-POWER |
|
| mm visst om, ja hade sett en 316 me M3 emblem där bak så... men det här är ju bara ett M, som JAG tycker står för M-Sportpaket. blev riktigt snyggt oxå ;) kommer me bilder kanske ikväll | |
|
M står inte för sportpaket M= Serie beteckning för M-bilarna som M3 & M5 BMW M-POWER |
|
|
Bör det inte vara M emblem på alla bmws som är utrustade med motorsport utrustning? Jag har Mstolar, mpaket, mm orginal. Ska man slänga på ett M-emblem då? |
|
|
jag har en belyst M-knopp - Ok att slänga på ett "M" på skuffen? ;-) 328án: Länk |
|
|
Constrictor Nananana!! :) |
|
|
Gino: M är utrustning. Det har inget med M3/M5 att göra. M3 M5 är motormässigt. M är motorsport utrustning. Man skall ju hellst ha det från fabrik, inte hålla på och eftermontera för att kunna ha M-elbmemet. *suck* |
|
Philly |
fan va ni gnäller! låt honom sätta på märket om han vill... alla kan väl inte tycka likadant! hur skulle det se ut? BMW 4 life |
|
Om någon vill sätta dit ett M-märke på sin baklucka är det väl upp till honom/henne! "M" står för BMW:s Motorsport-avdelning. De tillverkar/tar fram M-bilarna, men de gör även andra saker! De tar fram olika aerodynamikprylar (t ex sidokjolar, backspeglar, front och bakspoiler) och andra "racinginspirerade" komponenter (t ex fälgar) till "vanliga" BMW-bilar. Dessutom är det där man tillverkar "induvidualbilarna" av de vanliga modellerna. Så "M" är oerhört mycket mer än bara M5 och M3! Sedan är smaken som baken....vissa tycker att M-märken är det vackraste som finns och belamrar bilen med dessa, vissa vill inte ha några M-märken alls (inte ens om de har en M3:a eller M5:a!). Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Självklart är det upp till var och en att bestämma själv men det kan ju vara bra att få höra lite olika synpunkter, jag kan bara själv säga att jag tycker det är oerhört fel och missprydande med M-emblem när man har modellbeteckningen kvar, så om man nu verkligen vill ha ett M-märke så är mitt tips att rensa bakluckan från original modellbeteckning samt att sätta det rätt placerat, inte längst upp eller ner som en del gör...någon "äkta" M-ägare kan säkert hjälpa till med exakta originalmått för placeringen... "BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.