|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
mange-9: varför är då inte bränslemätaren i topp? Du menar att det blir som denna bild?Länk Sen kan jag hålla med om att det verkar lite konstigt att svänga i den hastigheten. Fråga!: Är det så man gör för att "maxa" alla mätare? dvs trycka in trippen samtidigt som man vrider på tändningen? har alltid undrat...Vilka modeller funkar det på? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
V12 LeMans |
mAnGe-9 : Kanske kör på en ovalracingbana , ;-) bmw320i : Jag tycker ändå att det är tragiskt , men det ä min åsikt , jag hade inte kört en Alpina på vintern , hade haft en andrabil för det ändamålet. Nästan lika som att köra Lamborghini(även fyrhjulsdrivna modellerna , ;-)), Ferrari eller någon annan extrem bil .(min åsikt) |
|
det behövs en massa mer pulver för att klämma upp bilen i 320 kan inte det där med luftmotstånd men det finns väl någon omräknings tabell för det .( En Ess kur och lite medvind så kanske) fast visst är det gött att veta att man susar förbi M5an i org utförade.Om man kollar på vridmomentet mellan alpinan och M5 så skiljer det inte så mycket tror det är ca 20nm + att den är tyngre samuel |
|
|
Det var just det jag ville påpeka... Att mätarhastighet inte överensstämmer med verkliga hastigheten. Angående bilden på B12:an så är det i kurva på riksväg 40 mellan Göteborg och Borås... Hade man tryckt in trippmätarn så hade soppamätarn varit i topp oxå... |
|
|
Hur som helst så är bilen jäkligt snygg även om den bara toppar 270. Jag skulle inte ha nått emot att åka till Ica Maxi med den på lördagar och till kyrkan på söndagar :) //Marin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.