|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Evol-79 |
Länk låter ganska orimligt :) |
|
Vänta bara på att den skulle komma upp. 300km/h gör den säkert iaf.. MVH: Henrik ///M3 |
|
Evol-79 |
gör den verkligen 300? Det är ju inget extremt pulver i den, men Alpina kanske mörkat effekten lite :) Hur snabb är M5:an (e39) jag trodde att den toppade strax under 300? |
|
Hmm. Jag hade för mig att E39 M5 med borttagen spärr gör runt 280 km/h eller liknande. Så att Alpinan skulle göra 320km/h, låter ganska orimligt ja. /// Olof Länk |
|
|
Alpina B10 4,6 E39 347hk, 0-100 5.5 sek, toppfart 280km/h. BMW M5 E39 400hk, 0-100 5.3 sek, toppfart 296 km/h. |
|
|
M5 E39 ska väl göra precis under 300 km/h med borttagen spärr. Då ska inte en med 340 hk gå upp till 300 km/h i alla fall. Många som annonserar på Blocket är ganska så oseriösa med annonstexten tyvärr. //Schnitzer Svenska M5 E39 Registret: Länk E-Post: DE91@hotmail.com |
|
| Det e väl en såndär snubbe som tror att bilen går lika fort som mätaren är graderad till ;) | |
| Det e väl en såndär snubbe som tror att bilen går lika fort som mätaren är graderad till ;) | |
|
Bara för att det är mindre hk i den än M5:an så MÅSTE den ju inte ha sämre toppfart men....Alpina har relativt hög toppfart på sina bilar..... MVH: Henrik ///M3 |
|
|
I instruktionsboken till min bil står det "maxhastighet över 275 km/h". Har inte haft tillfälle att prova själv än. Mvh Kim |
|
|
LexCom: det tror mina barn också ;) Mvh Kim |
|
|
troligen är det väl utväxlingen då!!!!! ///325/// |
|
| 280 på mätaren har jag haft med fyra grabbar i bilen då tyckte polaren att det räckte .Trot att 300 på mätaren inte hade varit något problem men det är mätar fart det den kan säkert vara ganska missvisande i de hatigheterna275 tror jag att max hastigheten är angiven till | |
| Skulle gärna köpt den om garaget varit stort nog och pengarna räckt till. | |
|
Den kan säkert göra 320 på mätaren i lite nedåtlut... Kolla på b12:an Länk |
|
V12 LeMans |
Tycker det är tragiskt att man bytt ut originalfälgarna . njutbart att man kan nå 320+(mätarfart) med en 2-tonsbil med 380-390 hk (B12an alltså). |
|
Men snälla 320??? Har maxat den med 2 pers i bilen.. 295 på mätaren men 286 i verkligheten så 320 är fel. |
|
|
Eftersom vikten inte har nån stor påverkan på toppfarten så spelar det ingen roll om det är 1 pers med tom tank eller 5 med semesterpackning i bilen. /Eric |
|
| V12 LeMans: Fälgarna är inte utbytta, det är enligt annonsen vinterfälgarna på bilden. | |
|
MaNgE ! Tror du verkligen den klarar över 320 som mätarn enligt bilden har passerat!?????????? ! för det första svänger han med ratten på bilden ! ja tror inte man svänger över 320 blås elle? han trycker förmodligen in trippmätarn å vrider på tändningen! då går alla mätarna upp efter en stund! M.E |
|
| Det behövs strax över 500 hk för att nå 320 ärliga i en e39 med M5-bodywork. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.