|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jesperado har både rätt och fel ang det. Kör du rakt in till spb och kör en normal bes då kan du få bannor men om man reggar som ombyggt fordon så är det okej. Handlar om regeltolkning. |
|
| kanske ska till lägga att jesperado inte ska tas som felaktig utan det handlar om sbp tolkning av reglerna | |
AlpinaB6 |
tjena vem var det som gör o säljer turbogrenrör till m20 motorerna har läst det en gång här tror jag?? Är det andreas jag tänker på?? |
AlpinaB6 |
bakhjulsbaljan väger rätt mycket faktiskt jag har av den på min och jag har lexan rutor på sidorutorna bak och hemma pulad halv bur i o den gick igenom men dom klagade lite på att jag inte hadde något som täkte inne dörarna |
AlpinaB6 |
o det va i min 320 85 då=) |
|
Att avlägsna reservhjulsbalja är nog inte det första du ska göra, du kan t.om behöva den vikten där bak, en E30 är inte speciellt välbalanserad från början, så avlägsna all vikt framtill på bilen, eller flytta den bakåt! Lexan/plexiglas - det är i stort samma sak så där är nog ingen skillnad! Den takförstörkning som finns är väl tilltagen på en bil med taklucka, ta bort allt till luckan inkl balkar i taket, lägg igen hålet med en plåt är sätt sen tillbaka en förstyvningsbalk under det igensvetsade luckhålet! Då är det som om det aldrig varit lucka på bilen! ///Magnus |
|
|
E21, funkar det att få tillbaks innertaket efter det eller är det godnatt innertak efter den operationen? JohnC |
|
|
Innertak??? vad ska du med det till........ Om du nu måste ha innertak så får du ju ta ett från en bil utan taklucka, då är det väl inget bekymmer! ///Magnus |
|
|
Bilen fungerar som andrabil fortfarande men visst vad skall jag ha innertak till ;O) JohnC |
|
| Går utmärkt med tryckluftsdriven hugmejsel :-) | |
|
Tobbe A: Vad är din tanke, vad menar du=?? ///Magnus |
|
|
Det får bli att ta bort takluckan jag kan inte leva med 30 - 40 helt onödiga kilon. Sen är det dags att banta ner mig själv 10 kg. 318is är förövrigt helt ok balanserad från början. 1120 kg är fördelade 53% fram och 47% bak. Skall också flytta bak batteriet till skuffen. Det där med starkare motor orkar jag inte kommentera då det är så sekundärt när det svänger. Rakorna är ändå så korta. JohnC |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.