AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.968

E39 M5-fälgar jobbiga att hålla rena?

Sida 1 av 2
Tjena
Är på G att inhandla 18" BMW-fälgar. Lutar åt M5-fälgar original.
Är de jobbiga att hålla efter? Ser så ut....

/Lazze
Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Dom ser ju ganska svårtvättade ut. En fördel är ju dock färgen. Gör att dom inte snabbt ser skitiga ut. Har svarta fälgar på morsans bilLänk och det är väldigt bekvämt!
Tycker att du ska satsa på dessa: Länk dim. 18". Har dom i 17" på 520in Länk och kan inte påstå att dom är lätttvättade men väldigt snygga. :)

Lycka till med köpet vad det än blir!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Det man kan hålla i åtanke är att bmw gått ifrån den färgen på nya m5 fälgarna pga att den var känslig samt svår att hålla efter enligt de själva.

Jag personligen tycker E46 M3 19" fälgen är klockren E39 likt 540is.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Fredrik: Jo Radial Styling 32 är mkt snygga oxå, har varit inne på dem oxå, mkt stilrena BMW fälgar.
Men som sagt M5-fälgar...

/Lazze
Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
wendtan:
Hade ingen aning om det, på vilket sätt var den känslig?, E46 M3 fälgar gör sig inte enligt mig på E39.

Lazze:
Visst är M5-fälgarna läckra men jag tycker att det inte känns helt rätt förutom på just M5an...

/Fredrik

Go
119
Gorgonit
Alpina B10 4.6 -1999
Audi S4 - 2004
Nissan Micra Cab - 2006
Hej

Jag tycker du skall satsa på M5 fälgarna. De är ju döö läckra tycker jag. Jag har själv köpt en sats för att ha på vinter däckena. Medans jag använder Alpina fälgarna på sommaren.
Andersson: Jag tycker de funkar klockrent samt är inte helt vanliga heller : Länk

Jag läste det någonstans där någon frågade varför de gått ifrån black chrome färgen. Jag skall försöka leta källa.

Länk
wendtan: Mjo, E46 M3 fälgar 19" är snygga (till E46) men inget jag är ute efter.
Shadow chrom..äe det något man ändrat på?

/Lazze
Länk
Fredrik: Förstår vad du menar.....men M5-fälgar är diskret elegant på en 540 iaf enligt mig.

/Lazze
Länk
Eller vad sägs ->Länk

/Lazze
Länk
Blev fel där, för smått......aja
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Wendtan:
Hade en närstudie av 540is senast igår och det faller mig inte i smaken helt enkelt, Du behöver inte leta källa, tror på vad du säger. :)

Lazze:
Dom är fina, och det verkar som det är sådana som du vill ha så kör på det :)

/Fredrik

jo jag kör på det...M5fälgar...men återigen är dom överjobbiga att hålla rena??

/Lazze
Länk
Använder man Sonax Xtreme fälgtvätt och högtryck så är inte ens mina fälgar jobbiga.
Jag har ju som bekant 120 ekrar. :-)

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Micke: Låter betryggande:D
Jag har Stying 33 som vinter hjul så...

/Lazze

Länk
Lazze, jag ska svara på din fråga...
Jag tycker inte M5-fälgarna är svåra att hålla rena, inga små utrymmen som är svåra att komma åt vid tvätt, som på 540n som innehar flygplansmotorfälgarna.
Var bara rädd med fälgrengöringssprayen, har hört att det tar hårt på den mörka färgen, och tvättar du de ofta så klarar du det utan medel. Lycka till!
Fälgrengöringsmedel är jag ganska försiktig med, brukar faktiskt köra med vanligt bilshampo (so far).
Jo vad jag förstår så är M5-fälgarna numera ljusare, men de e helt OK det också. wendtan, försök hitta källan är du snäll.

Christer: Okej det låter bra. Men jag antar att man får sitta på en på en liten pall som vanligt med diskborste och tandborste :))
Ska börja med högtryck!

Flygplansmotorfälgar (turbinfälgar)...hahaha...aa så e det, ingen höjdare. Men de får agera minusgrader-fälgar.

/Lazze
Länk
Gasfot
Jag har M5-fälgar på min E39 och kan dels konstatera att det (enligt mig själv och andra som haft kommentarer) är riktigt snyggt. Att hålla dom rena är inget problem för det är ganska gott om plats mellan ekrarna så man kommer åt bra. Brukar bara förtvätta med högtryckstvätten och sen hålla mig till svamp och vanligt schampo så håller dom sig bra.
Gasfot: det låter Grejt.

/Lazze
Länk
Lazze:
There is no plans whatsoever of different sizes of wheels for the M5 since bigger ones would be less comfort. Other designs could be a possibility in the future but that is just speculation. The silver colour was chosen instead of the Chrome Shadow of the past generation since it is easier to take care of if they are damaged. Chrome Shadow is very difficult to reproduce.

Källa: Länk

Länk
Tack wendtan. bmwm5.com borde jag ju ha kollat så klart.

/Lazze
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.