AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.270

Nya 7 :an Snygg ?

Sida 1 av 2
Visa användare
111
mogg
e36 318 is -93
e36 318 is -97
När jag såg Nya bmw 7 serie så blev jag besviken men tänkte att jag kanske kommer att tycka om den att den växer i min smak men tyvärr så förblev samma tycke !!
Interiören är asläcker , men har så svårt för bakpartiet och lyktorna + den rundade (avlånga) taket !!
Nya Femman är lika dan och ettan men sexan är rätt stilig fast samma formspråk !!
Tänkte bara kolla hur många som dela mening med mig ?

mogg
Jag håller med dig, Jag klarar inte av dem nya modellerna!
Kanske om några år ändrar jag mig? :)

Mvh Dragolito

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Jag tycker faktiskt om dom nya modellerna, jag tror att dom kommer att kännas fräscha betydligt längre än motsvarande mercedes bilar om ca 5-10 år. Dom nya modellerna smälter man efter hand, Som ett bra vin, blir bättre med åren...:) På bild gör dom sig dock inte bra.
Dock kommer jag alltid att älska E38/E39 karosserna!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
111
mogg
e36 318 is -93
e36 318 is -97
Ja du kanske har rätt ! man vill gärna titta tillbaka hellre och minnas än att suga åt sig nya saker och fastna för det direkt !

mogg
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
mogg:
Det var bättre förr :)))
Nä men ärligt, jag gillar dom nya modellerna helt klart men det finns alltid en kärlek till dom äldre, ingenting går upp mot uppsynen på en E24:a.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
111
mogg
e36 318 is -93
e36 318 is -97
Jag såg en E23 i somras när jag och tjejen var på promenad och jag blev stående att beskåda denna skönhet i säkert 30 min till tjejen fick nog och att folk inte trodde jag skulle sno den !!
Den var läcker !!!!!
En annan bil som fastnat på min hornhinna är E9 kupe´n 3.0
får jag läge att köpa en sån så slår jag till direkt !!

mogg
håller med dom nyra bmw modellerna är skiiit fula ett serien är däremot helt ok
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
gillar inga nya bmw , sista fina karossen är e38. av 3 serien är e36 sista fina och av 5 serien e34 den sista snygga.

Detta ställer till rent praktiska problem då jag inte skulle vilja ha en ny bmw om ens gratis , så om man byter bil i framtiden vad skall man då
köpa ? troligtvis volvo för min del , kanske audi eller skoda.

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
Jag tycker alla BMW-modeller före -88 (allt före E36, E34 och E38, möjligen kan jag leva med E32) ser ut som en skam. Ingen riktig stil eller karaktär, ingen skärpa i designen. De gamla BMW-modellerna ser ju ut som vilken Ford eller Opel som helst...

De nya däremot, tycker jag har helt sagolik linjeföring. Inte minst 1-, 5- och 6-serierna. Det känns som om BMW hittat sig själva i sina "nya kläder". Dessutom är det ju marknadens bästa bilar i respektive segment så habegäret är i princip obegränsat... ;)

MVH
E65 är en av de vackraste bilarna som någonsin byggts, och är tillsammans med M5 E60 den bil som väcker mest habegär hos mig. Ska äga en E65 så fort jag får råd :)

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
usch , saknar både klass och utstrålning.
E65:an som verkligen är fulast , nya 6-serien är iaf. halvsnygg.

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
Stor, svullig, en aggressiv uppsyn i kombination med ypperlig motor, väghållning och framför allt komfort. E65 - Ja tack!

/// Olof

Länk
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Kalle h har rätt alla som tycker motsatsen fel fel! Såg på The Bourne Supremacy igår fick gåshud när ärkeskurken sladdar runt i Moskva med en svart 745a ..hua!!

Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Nya 7-serien är sjukt snygg. Den ser mafig ut, utstrålar kraft.
Samma sak gäller 5-serien..kan tyvärr inte sägat mkt om 3-serien då jag endast sett den på bild.
Men smaken är delad..
Hellre nya sjuan än nya femman, gillar mycket det feta bakpartiet som 7-serien har.
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Tycker faktiskt att många andra biltillverkare börjat ta efter BMWs nya formspråk mer o mer... kanske är det så att BMW leder utvecklingen av morgondagens bildesign.. Fick nå reklam för en ny Merca SLC eller nåt dylikt som jag tyckte påminnde om BMW en del. Visserligen var det ingen bil som jag gillade men det var ett exempel, många fler finns. Och visst e jag också lite halvskeptisk till de nya.. men något måste göras, bilar kan inte se lika dana ut som dom gjort under slutet av 90 för all framtid.
6-serien är ju förresten grymt läcker!
Visa användare
112
Fjattespatt
740IA -95 E38
Arkticsilver, TV/Nav
Tycker nya sjuan är snygg. Och den är klart mycket snyggare än nya femman. Jag gillar inte de onödigt långa "ögonvrårna" på femman. Däremot verkar det vara något som fler och fler tar efter. Kolla bara på volvos konceptbil som presenterades i aftonbladet igår. Den hade också strålkastare som kryper upp över framskärmarna.
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Som sagt, just framlyse formen tar ju nästan alla nya modeller efter!
li
1.959
liste
535i -89
Underbart vacker bil som det kommer att bli huggsexa om mellan Kalle och mig... Vem blir först?? :D :D
liste,

Du har mail på din comhem-address :)

Du lär vinna kampen med hästlängder, jag har ju redan en BMW till skillnad från dig, och därmed inte samma abstinens :D

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
E65 är mycket snyggare än E60... M5an är dock i en klass för sig själv, även Touringen med M-paket är snygg. Men en standard E60 med små gräsliga 16-tummare kommer inte ens i närheten av E65.

Intressant att alla Bangle-BMW KRÄVER minst 17 tum för att se hyfsade ut pga. den höga midjelinjen, även nyare Audi lider av samma problem, se bara på nya A6.

MVH,
E38B12
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.