AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.451

Fylla i slitet skinn?

Bm
53
Bmw_Hasse
M3 Cab -95
325 coupe -93
Finns det något medel som täcker förslitningar på skinnstolar? men nu inte skinnfärg utan om det finns något medel? har lite skavt på sidan på mina sportstolar.Svart är skinnet.
Har själv använt möbelvårdssett med nån svart sörja med utmärkt resultat utan att det har färgat av sig.
AEG.. vet du vad det heter eller var man köper det??
Bm
53
Bmw_Hasse
M3 Cab -95
325 coupe -93
okej...vart hittade du sånt medel då? vill ju inte att det ska färga av sig...
Jadu köpte det på en möbel firma vat inte namnet. Men de har sätt för skinnmöbler. Vilket ju är gjorda för att sitta i. Så att dom inte färgar av sig är ju underförståt :) Går nog bra med vilket märke som helst. Innehöll Rengöringsvätska, färgifyllnad(valvfri färg) och skinnmjölk. Kosta 179kr och då fick man med en liten fin svamp för rengöring, vilket får ses som generöst ;)

Var dock sparsam med medlet och efterpoleran nogrant. Var som lättflyttande skokräm. Hette nog nånting med skinn******. Var en beige förpakning på 20*20cm.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Var inne igår och handlade Leadermasters color makup på Europamöbler 130 kr svart funkade kanon för att fixa till lite "patina" av läderslitage , finns i många färger.

///MVH Hasso
Länk
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Smörjde in min Skinn inredning idag. Var lite "sprickor" Då ser det nästan lite brun färgat ut i sprickorna... Gick in i tvättstugan hemma och hitta Skokräm! Strök på det på klädseln och efter torka med frotté handduk. Vart kanon bra, lukta fräsht också....

Nu funkade just detta märke bra, vet ju inte om alla lämpar sig till bilklädsel. "Boston" hette märket... Pröva det, blir jätte bra!

Ska nog nu i efterhand behandla med riktigt skinnmedel som mjukar upp skinnet också...
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Blir säkert fina märken på den vita Brioniskjortan.
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Ja om man inte lungar sig efter insmörjningen...

Jag tog en tur med bilen och skjutsa min mor ner på stan ca 2 timmar efter insmörjningen. Hon bar en vit jacka på sig och det blev inge färg på den...

Tur för mig ; )
Leadermasters color makup så heter märket. Har använt samma sätt i 5 år.
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Jag ska nog beställa ett medel som heter "Gliptone"...

Dom diskutera läder -medel i en annan tråd här och sa att det va super bra OCH lukta precis som nytt läder/skinn efter behandlingen....
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Gliptone är oslagbart, bara lukten gör att man vill flytta in i bilen.
Är det någon som provat Gliptones Scuff Master?

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Ja jag läste att det skulle lukta nytt läder = ) Hoppas det stämmer...
Gu
85
GuranJ
M535 -85
740iA -95
vart kan man köpa gliptone grejerna?
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.