AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
716

M5 billig som en Golf

52
447
528:n
528i -96
Man blir nästan sugen på en fräsch M5 E39:a, när man ser priserna i Tyskland. Det dräller av fina ex. för runt 200.000:-
En del ner mot 170.000:- Snacka om mycket bil för pengarna.

Vågar man köpa en 12t milare eller? Blir det vanos kollaps m.m. eller något annat dyrt så är det inte lika skoj längre.
Någon med erfarenhet av en importerad M5:a E 39:a???
Kan vara svårt att få en maskinskadeförs. (Eller förs. överhuvudtaget) på en sådan rackare. S

Säger bara en sak: Bodde man i Tyskland så tvekade jag inte för en sekund! SKulle köpt direkt !!!
M5 till jobbet varje dag även under vintern!!! Vill ha!!!!!
528:n:

Inköps priset må vara liknande men där slutar det, man kan inte se sig blint enbart på inköps pris. Du måste se vad bilen kostar att underhålla och då blir Golfen säkert tio gånger så billig att köra och underhålla.

Finns flera med både goda och dåliga erfarenheter på import av M5E39 mitt råd köp inte den billigaste bilen och ha en rejäl slant på konto för underhåll. Vill minnas att Johan(på forumet)har en kalkyl på mil kostnaden.

Försäkring är inget problem däremot maskinförsäkring kan vara värre då de som är runt 200K har gått för lång alt för gamla.

Byte av Vanos kostar ca:15-17K i all fall på Bmw Solna.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Läs autopower johans. Har du otur så kostar driftskostnaderna per år lika mycket som en bättre begagnad golf!

Vanos är lite lurigt, man vet inte om det drabbat skabbet på lurige-leffes-import eller din nya 6000 milare köpt på aukt bmw åf i munchen. Vad jag vet så är det inget försäkringsbolag som erbjuder maskineskadeförsäkring på bilar som rullat över 10k mil. De flesta erbjuder väl inte detta alls på importbilar?

Sett till inköpspris skulle man kunna köpa på sig ett par M5or nu och kunna välja vilken man vill åka i efter humor och färg. Tyvärr så är det inte speciellt billigt i drift.
acey:

Johans dagbok verkar inte finnas kvar??

Är det inte dax att uppdatera äger följande bilar?

528:an:

En vild chansing på vad det kostar att äga/köra/underhålla en M5E39 per mil=75-100kr/mil
52
447
528:n
528i -96
Hej Starre! Självklart att M5:an blir dyrare att äga än en Golf. Jag pratar bara om inköpspriset. Men är lite nyfiken på ägarkostnader. Service, reparationer, vanliga fel. Kan inte så mycket om M5:an att jag vågar köpa ett ex. ännu......

Har haft flera sportbilar och enligt min erfarenhet så blir dom oftast billigare än en vanlig bruksbil om man kör den som hobbybil och köper in den för en rimlig penning. Men, med otur så kan dessa monsterbilar bli rena skräcken! Ge tips den som kan och vet mera om M racern, tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.