AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.107

Tips om billarm

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
540 saknar originallarm, enbart startspärr, men det känns lite tunt att vara utan, 528 var den första bil jag ägt som var larmad.
Så jag behöver en inbrottslarm om någon försöker bryta sig in., Inget av det allra värsta sorten utan nått som är enkelt och funkar bra, spelar ingen roll om funktionen går på originalnyckeln, jag parkerar sällan borta längre stunder. använder granitkrycka också nattetid vid resa.
Några bra förslag på prisvärt fungerande inbrottslarm, har även kikat på blocket där det finns en del till salu, men har ingen erfarenhet mer än att Carguard och Defa är bra, men också ganska dyra, och lite to much för mitt användande.

///MVH Hasso
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
BMW har en kompletteringssats för eftermonterat larm för knappt 4500 kr.

Om jag förstått det hela rätt fungerar det med fjärrmanövreringen i nycklarna (om du nu har sådan). Troligen den absolut snyggaste/smidigaste lösningen!
Dock inte den billigaste...

Annars är väl Defa och CarGuard de två dominerande larmen på marknaden.

Jag hade Defa Patriot i min förra bil och det fungerade bra. Dessutom var fjärrkontrollen ganska liten och smidig (vilket var en av de främsta anledningarna till att jag valde det larmet).

Tror inte att man tjänar så stora pengar på att köpa ett "enklare" larm än Defa/Carguard.

Kan ju vara skönt att det finns support några år framöver om man skulle behöva köpa några reservdelar/tillbehör framöver, och då har dessa båda larm "stabila leverantörer" som med största sannolikhet finns kvar många år.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Hallå Hasso! Du har mail.
mitt tips är att Du kollar om nån bilstereobutik i Din närhet har en "drive" på billarm.
Vet att BRL sålde CarGuard larm, monterat o klart för 2988 kr.
Du har då garanti på jobbet + hjälp OM nånting skulle behövas justeras på larmet....

mvh
Rutger
har du bytt bil hasso? =) har inte varit så aktiv här det senast så jag måste missat det.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Fördelen är att om man väljer ett CanBus larm är att man slipper massa kabeldragningar eftersom enheten använder befintliga kontakter (för dörrar, huv etc)
Och då är det väl bara Carguard och Defa att välja på?

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nån som har koll på Swedeguard 4000C ??

///MVH Hasso
Länk
Svärd
2800:- kostade mitt DEFA 822XG jag monterade i veckan. 1000:- till om man ville ha det monterat. Men då fick jag ju leta kablar och hålla på. Till det ingår en glaskrosssensor och man kan koppla till lutningsgivare och mikrovågsdetektor. Det innehåller även två startspärrar så nu har jag tre.

///Martin
nikkieb0y
tror du kan få ett carguard larm för under 3 lappar på brl monterat och klart. hade det i både min golf och nu i bmw:n. det har funkat hur bra som helst i båda. strular aldrig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.