|
|
|
|---|---|
Wiman |
Fick reda på att byta stift var enkelt , bara att plocka av kontakterna lossna 2 st skruvar och sedan bara lyfta tändspolarna upp. Detta lät ju enkelt , men varför stämmer det aldrig . Allt gick bra tills jag skulle dra upp tändspolarna , den innersta satt som fan jag tog i men det lyyckades ej för´sökte lirka den upp men nej . Svårt att få tag så jag la ett snöre om och drog gick ändå inte, med mitt temprament och tålamod för sånt här så beslutade jag att sätta ihop skiten och lämna in den på måndag. Skall det behöva vara så här bökigt att byta stift ?? När jag ställde frågan om hur man gjorde så var det så jävla enkelt men tyvär så är inte mitt fall..... |
|
Hjälper det inte med lite våld så är enda lösningen MER våld.. :P Mvh Jojje |
|
Wiman |
Visst så kan man se det, men det kan också blir dyrt om man skulle ta i sönder något... |
|
Släppte du verkligen på den muttern som sitter längst in på 6:ans spole? Brukar ta emot lite just på 6:an, där elkablaget går osv... Men det ska ju inte vara nå problem alls att lyfta tändspolarna... K. |
|
Wiman |
Hej ! Mutter ?? Det är väl skruvar eller har jag fel , 2st . |
|
Det är inte så svårt... Har fått byta sånt ofta åt olika folk, trickset är att juxa lite! Men blir dyrt om man pajar en spole.. Vad tar BMW för att byta tändstift? |
|
Wiman |
Jag har juxat fram och tillbaka i säkert en timme men den vill inte släppa.. Spolarna skall dras rakt upp men fästet är snett jag ger upp. det får kosta vad det vill.. |
|
Kostar ca 500:- på BMW / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
| jag gjorde en motortvätt på min bil. fick stanna på en mack å lyfta ur stiften.. å blåste rent med luften dom hade å torkade avände bara bmw grejor.. sen gick bilen på 6 han missade på en.. de är myckt lätt att byta.. måste va nått som är fel för dig! | |
|
Ja, det måste som sagt vara nåt som inte stämmer för dig, jag stod på parkeringen utanför konsum och monterade ur samtliga stift efter en motortvätt på min gamla m3:a..... Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
hade ur samtliga stift på min e36:a för att kolla färgen på dom, inga större problem MVH Johan K |
|
|
Jag skulle också gjort det själv men jag hade min 325 inne hos eriksson&månsson i krstd för att spåra ett oljeläck som jag inte kunde hitta. Visade sig vara ventilkåpspackningen som hade torkat pga 2 års oavbruten avställning. Iaf så hade jag med mig nya tändstift och bad mekanikern att byta dessa också samtidigt. Han bara kopplade loss kabelhärvan, sen lossade han 2 små muttrar (m5 el. m6) på varje tändspole sen var tändspolen lös. Det såg typ busenkelt ut, nästa gång byter jag stiften själv. / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.