|
|
|
|---|---|
|
Hej! Förarstolen i min E39 är nedsutten. Var kan jag hitta en sadelmakare eller liknande i stockholmstrakten som kan fixa detta, och vad får man räkna med att betala. Hälsningar Ulf | |
| sök i gula sidorna | |
|
Om stolen bara är nedsutten, men klädseln intakt, är det enkelt att byta 'innanmätet' i stolsitsen själv. Reservdelsnumret är 52 10 8 238 404, kostar 675 pix hos BMW (om du har skinnklädsel är numret 52 10 8 242 779). Det är bara att skruva loss stolen från skenorna, och sen lossa klädseltyget som sitter på 'hakar' i underkanten av sitsen. När du fått loss tyget är det bara att lyfta ur den nedsuttna stoppningen, lägga dit den nya och haka tillbaka klädseltyget. Har gjort den operationen på flera bilar, med gott resultat. Tar ett par-tre timmar, men det är det värt! /// Gunnar E. |
|
| Mycket värdefull information gunnare. Har du även provat det på t.ex. elkomfortstolar? | |
|
Nej, inte på elkomfortstolar. Däremot på vanliga eljusterade skinnsäten i E32, tygklädda standardsäten i E34 och manuella sportsäten i M5 E34 (där var det rätt mycket pill att få loss tyget vill jag minnas). Har också assisterat vid byte på en E36 med standardsäten och skinnklädsel. /// Gunnar E. |
|
|
Tack Gunnar, det skall jag prova. //Ulf |
|
|
Hur gör man med sätesvärmaren, är den lätt att få loss? När jag skulle byta i min E30 en gång i tiden, gick jag bet på den punkten och skiftade inredning istället. E39 skinnklädsel med sätesvärmare är det som är intressant för mig nu...? 6a - för det är du värd |
|
|
gunnare: komplettera på Appelqvist´s fråga, så jag vet om jag kan sätta igång! ;) BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.