|
|
|
|---|---|
|
Passar en 518/520 86 Diffrensial klump på en 528 i 86 i samma bultar? inget behöver göras ?? | |
|
Nej, den passar inte direkt, olika medbringare! ///Magnus |
|
| Ja okej men de är ju enkelt att byta. men jag menade om den passar i karossen och bakvagnen.. ? samma drivaxlar ? | |
Paap Reeder |
nix. 528-86 har den stora slutvxln ... d v s samma som sitter på 535:orna med det bakre fästet förskjutet åt vä i körri. 518/520 har den lilla slutvxln. TROR att den har fästet rakt bak. Tror också att drivflänsarna är klenare på 518/520. MVH /// Paap R |
| Jaha okej de va ju bra att någon hade prövat! men va fan nått tips jag kan göra måste få upp varvtalet på växlarna hade varit perfekt med 4.10 som de sitter på 518. ? | |
|
Jeppan: M5 E34 har samma klump men upp till 3.96 i utväxling om jag inte har fel. Dessutom diffbroms. |
|
|
Haglund2306 : Ja okej men vad får man ge för en sådan klump? hur många procent driver den på båda hjulen då ? |
|
|
25% bromsverkan ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Jeppan: Leta på skrotar, sätt ut annons här på autopower m.m. Jag vet inte vad en sån kan kosta, men billig är den säkert inte om man jämför med en obromsad 3.3x-utväxlad axel. Smakar det så kostar det. |
|
| Ja jag ska se mig om lite om en sådan. men bara 25% de är ju inte lönt i princip men men får undersöka allt lite mera tack för era tips. | |
Paap Reeder |
...neeejj! Du kan inte ta E34:ans från M5. Inte ens innehållet passar. Alldeles för stora kugghjul. 25 % är fullt OK. Kanske även 40% men kommer du upp i 75% blir det mindre kul om hastmätaren drar sig över 200-strecket. Har inte 518/520 redan 4,15 från fabrik? Vet du vad du har för utv idag? Letar du lamelldiff så skall du hitta en från E12 / 528 eller de gamla 2500-3,0 serierna. Brukar inte kosta så mycket på en skrot. Sprätta upp din slutvxl och flytta över lamelldiffen samt schimsa om. 3,0 fanns med 40%. MVH /// Paap R MVH /// Paap R |
|
Paap Reeder : Tack slapp jag ägna energi åt att kolla upp de ! Ja jag har 3.45 ida. Men hade en 518 slutväxel passat hade jag värmt ihop den med svetsen bara så länge har tänkt hitta annat under vintern men har inte så gott om pengar för tillfället. |
|
Paap Reeder |
Hej Jeppan! Blandade ihop dina olika mail. Trodde du ville dreva om en 518/520. Du har således en 528-86 som du vill dreva om. Då har du den större slutvxln ... den med det förskjutna fästet. Således kan du fösöka fixa fram en E 34 / M5 slutvxl och flytta över kugghjulen till din. Du får då 3,91. Eftersom du redan idag har 3,45 kommer skillnaden inte bli "häpnadsväckande" som för en 535 med 3,07 i grundutväxling. Att dreva om från 3,45 till 3,65 (som är den mellanliggande utväxlingen) är inte lönt för du kommer inte att märka det. 3,45 ---> 3,91 kan vara värt besväret ..... eventuellt. Du får räkna med att punga ut med dryga 2000:- för en M5 slutväxel. Finns risk att behöver schimsa om kommer det att gå ytterligare en tusing. ...... å andra sidan kan du få tillbaka litet på din 3,45. MVH /// Paap R |
|
(paap reeder) jag ska se om man inte kan bygga om lite så jag får dit en 4.10 de är ju dit jag vill komma i förhållandena egentligen så jag lägger inget besvär på en 3.91.. Nej nu ska jag börja fundera lite på ombyggnation. tack för era tips. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.