AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
760

Andra m12 bulten av epa!

ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Då har man kört av andra bulten, gick nog av i e.tuna när de va blött? ev böjt den före.. epa grejor säger jag bara.. nu måste jag hitta på nått att bygga om den.. är iaf m12 bulten som håller i diffklumpen.. den tål vist inte allt vrid å fäst.. bmw sämst grej i drivlinan!!! Nu får bilen stå å skämas!!!
Berätta mer.
Vad har du för bussning? Vilka däck ger så pass bra fäste?
Är det för ändamålet rätt hållfastighet på skruven?

Vilken tillverkare är det som slagit skruven? Det bör stå på skallen.

/Anton
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
De är bmw orgianl 80lång 1,5 stignig. m12
sitter i diffklumpen.

Länk

tycker att 200dollar är dyrt för plåt lådan.. fixar jag måtte så gör jag en själv!

annars blir de köpa en...
Kör med m/t et street däck
Jaha det var det tunga artelleriet som orsakade haveriet..
Med dom däcken så tror jag du kan vara glad att det är just den skruven som ger upp så det inte ger med sig i någon vital del i drivlinan.

En sån lösning som du länkar till kan man säkert, precis som du säger, fixa själv till ett lägre pris.

/Anton
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Har också problem med den bulten utan att jag har så mycket att köra med. Vred av den nere på Knutstorp först och fick ju såklart inte ut stumpen som gick av i diffen, fick borra ett genomgående hål för att överhuvudtaget ta mig hem. Den bulten höll tills jag gjorde en lite för hård start på slicks på en konbana i Boden. Kör med originalbussning fast bulten har jag bytt till en längre 12,9:a som går igenom med en mutter på baksidan.

Det där extra stödet ska jag fundera lite på, ska nog kunna knåpa ihop en sån själv.

_______
//Niklas
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Koni säg till om du löser problemet! för näste år är de tänkt med med pullver.. så då vill jag att den ska hålla.. ev får är de nått anant som paja.. men då får man lösa de!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.