AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
846

525 a i halt väglag?

Hej.Är det någon som har erfarenhet av hur en 525 utan antispinn beter sig på vintern med snö och is.Har märkt hur lätt den släpper på blöt asfalt ok man kan köra försiktigt som fan men lite lekande behöver man på vintern.Dubbade däck är väl ett måste iallafall?
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Släpper lätt på blöt asfalt???
Hur fasen kör du då? Gasar utav hvete på ettans växel eller???

Men visst, leka vill man ju och det är som vanligt med en härlig rwd. Dvs leker du likadant som du gör nu på blöt asfalt så får du samma fenomen på vinter, dvs bakändan kommer sticka iväg om du vill. Bara att parera med gasen bäst du vill. Annars är det väl ingen skillnad mot ngn annan bil på vintern i sig.

När det gäller dubbat eller ej beror det väl på var du bor och var du tänkt köra. Skåne + storstäder lär du klara dig bra med odubbat samt möjligen längst upp i norr när det väl har kommit en massa snö. Bor du i mellansverige (där jag bor) är det dubb som gäller. Ena dagen är det plus och dagen efter minus om vartannat...

*BAWORAK*
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
E34:n är rätt bra vinterbil tycker jag, man får ta i rätt bra för att få ordentlig sladd (bättre än E30,E36), men man ska ta det "normalt" med den o se upp för plötsliga överraskningar...

dock ganska snäll om man får sladd o är med på den (lätta på gas o ratta rätt...)

///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum!
Visa användare
3
Henrik L
318i -99
Kan det vara så att din 525:a är utrustad med diffspärr? Då släpper bakvagnen mycket lättare i och med att båda hjulen driver.
He he kan ju inte påstå att den släpper på alla växlarna men bra gas på 2an så går det ganska brett.
in
438
inkognito
E34 535-92
e34 får man fan provocera på våt asfalt annars har man skitdäck.

Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid
plats till en stor kall öl...
/Stefan F
-BeeMWe-
E34an e som att sladda runt med en stor pråm bakom sig, tar fan tid att få upp. Enligt mig. Alla E34 släpper lätt, förutom 518 då :)

52
240
525ix
525ix -92
3.0 Csi -75
släpper??? inte min i alla fall!
fe
1.676
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
på tal om att sladda..nån som kör/har kört med dubbfritt på E34? isf hur upplevde ni att det funkade?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.