|
|
|
|---|---|
|
Ok, nu blir det konstigt! Har ett tag letat efter varför larmdioden blinkar innan den går över till fast sken. Hittade äntligen en givare uppe innanför plåten i handsfacket. Ok, monterade den så gott jag kunde vilket nu leder till att givaren trycks in när jag stänger handsfacket. Döm om min förvåning när dioden nu ÄNTLIGEN går över till fast sken på en gång, dvs ingen felande länk/ larmslinga längre. Så långt allt väl och jag är glad men: Larmdioden lyder enbart i hop med CODE aktiverat via färddatorn nu. Dvs om jag inte aktiverar CODE och bara låser bilen så tänds inte larmdioden!!! Vill minnas att så ej var fallet tidigare, fast jag är osäker, brukar aktivera CODE nästan alltid. Någon som kan tänka sig vad detta kan bero på? Är verkligen larmet kopplat på detta sätt??? *BAWORAK* | |
|
Fungerar det om du låser & larmar bilen från passagerarsidan? Är det förresten inte samma givare till larm och belysning i handskfack? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Likadant på passagerarsiden, men det verkar ha löst sig av sig själv för nu fungerar det...fast inte i morse då blinkade det igen (SURT SA RÄVEN), men jag hoppas det har o göra med att min bakdörr fryser fast när det är minus och att det är det den reagerar på??? Vad gäller lyse/larm tror jag ej det är samma givare, inte på min iaf. Fast var den där givaren egentligen har suttit fast tidigare vet jag ej, möjligen precis ovanför där låset går in i sin klyka men det tro jag inte. Själva givaren har två metallstycken på sig som ser ut att kunna passa in i eller låsa fast den i något annat, men jag kan ej luska ut var det skulle vara någonstans... Nu har jag satt den längst till vänster högst upp (såg ut att vara ett litet hål där nästan precis avpassat för givarens storlek) så att pinnen pekar rätt ut i förhållande till instumentbrädan och följdaktligen trycks in när handsfacket kommer upp. Det jag dock lärt mig av detta är att det är skitsnack det där med orglarmet att den ska kunna övervaka att handsfacket är LÅST eller INTE, finns inte en sportslig, möjligen då att luckan är stängd, men inte huruvida den är låst eller ej. *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.