|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar om nån har ett bra förslag på nån stereo-tillverkare som tillverkar nån stereo-modell som någotsånär smälter in med den övriga inredningen i min E34? Alltså samma färg på display-texten och frontskalet... verkar ju bara finnas såna där skrikigt silverfärgade apparater me blå belysning osv... passar ju enligt mitt tycke inte in i en för övrigt svart instrumentering med orange-röd belysning.......... Alpina e nog bättre än M?! | |
|
Blaupunkt tror jag fortfarande har svarta stereoapparater med orange bel. Micke |
|
|
Många av de dyrare modellerna från de stora tillverkarna har helt plana touchpaneler som man kan ställa in färgerna steglöst (typ tusentals olika typer av färger), så det borde gå att ställa in exakt rätt färg på belysningen... Men då pratar vi nog minst 5500kr och uppåt! Här är ett exempel: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag har en Pioneer DEH-5630MP, tror jag den heter. Svart front med röd belysning. Ser riktigt stilrent ut. | |
|
Jag har en Becker Monza 7886 i min E34 och den smälter in mycket bra, både vad gäller design och displayfärg. Inte en massa blink o skit. Enkel och stilren. Här finns en bild på den.. Displayen upplevs mer orange i verkligheten: Länk // Per |
|
|
Precis! Becker är de enda apparaterna som smälter bra in i en BMW. //Player |
|
|
Men finns det någon åf i sverige som säljer Becker-apparater eller måste man åka till andra sidan östersjön månntro? Alpina rules! |
|
|
"Nakamitchi" Är inte säker på att stavningen är rätt. Är den stereon som smälter in bäst tycker jag,, dessutom får man en stereo som är lite bättre än många andra. Mvh.. Micke Skiöld Länk |
|
|
Jag har ett otroligt dåligt kort på min e34 med en nymonterad "BMW Business CD". Länk Klicka på Radio.jpg Finns naturligtvis ingen annan tillverkare som knäcker i fråga om färgmatchning. Ljudmässigt kan man ju diskutera kvalitén, men det räcker gott och väl för vardagslyssning. /björn |
|
|
Bjornagain, jo givetvis så är ju BMW:s egna grejor bäst vad det gäller utseendet i just en BMW... men du skrev nymonterad.... har du köpt den ny då eller en beggad? var får man tag på såna apparater om man inte vill gå till BMW o betala en förmögenhet som jag antar att dom gör om de överhuvudtaget finns att köpa nya....? Alpina rules! |
|
|
Har en likadan i min Alpina, köpte den på skroten från en 540iA -95. Men skalll köpa mig en Nakamitchi just för att den ser istort sett lika dan ut, samma färg på belysningen som originalet, men med ett mycket bättre ljud. Tyvärr så kostar de en slant,, bror min köpte en för 2 år sedan och då kostade demoexemplaret 5500:- ordinarie pris var 6400:- Kan skicka en bild på steroen till dig TripleA. |
|
|
japp, har kollat mejlen nu... ser ju helt ok ut, men hade nog tänkt mig något billigare då jag inte är någon diggare av "high performance"-prylar..... så det lutar nog åt en bmw-orginal me frontmatad cd.... Alpina rules! |
|
|
TripleA> Handla på tyska EBAY. Finns en uppsjö org-stereos och har du tur kan du få det riktigt billigt. Själv köpte jag org stereo+ cd-växlare för 1100sek!!! *BAWORAK* |
|
|
TripleA: Här kan du läsa en smula om hur jag köpte min. Länk /björn |
|
|
Tack för tipsen alla! ska ut o leta lite... är tyvärr inte så reko på tyska men ska försöka leta ändå... Alpina rules! |
|
Amethyst |
Kanske inte är aktuellt längre, men har en stereo med precis samma belysningsfärg samt teckensnitt som stora färdatorn har i min E34. Vill någon ha bild eller modell beteckning så Mejl. Mvh Kalle BOOM BOOM BASS Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.