AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
498

värmepaket som inte vill lossna..

aj
6
ajja
518-90
Följer verkstadshandboken river ned enligt instruktioner. När man börjar få bort det mesta som skall bort sitter fortfarande plastkåpan som berg, samtidigt känner jag inte igen utseendet på bilderna.. i boken plockar de lätt bort hela plastkåpan.. den jag har i min 518- 90 verkar gå att dela på mitten..
tror det står valeo på plastkåpan..
nån som träffat på denna typ? hur går jag vidare?
mvh
Du menar alltså plastkåpan som täcker över värmepaketet framifrån?

Jag vet inte riktigt hur det ser ut på en 518, men när jag bytte värmepaketet på min bil så satt det ett antal små klipps runt hela plastkåpan som höll det på plats. Kommer inte riktigt ihåg om det även var fastskruvat nere i kanten..?

Sedan när du ska montera de nya aluminiumrören så måste du även ta bort en något mindre plastkåpa som sitter på förarsidan under instrumentpanelen, och även det med små klipps. Annars blir det helt omöjligt att få dit rören...

Jag höll själv på i flera timmar med att försöka lirka in alla tre rören genom det lilla hålet innan jag kom på att det bara var att ta bort en liten plastkåpa på sidan... :-)

Lite osäker på om det är samma på din bil dock..?

// Jögge
aj
6
ajja
518-90
i verstadshandboken står det oxå om clips samt två sruvar nere vid golvet, verkar inte vara samma,
märkningen på själva plastkåpan är france.. samt namnet valeo eller nåt dyl. undrar om det är speciellt värmepaket på 4 cyl bmws:s?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.