AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
963

Cd växlar problem!

se
8
senadboss
325cab -01
Har en 325cab 01:a som är utrustad med navi/tv o casett,har köpt en alpine växlare som ska passa bmw men när jag plockade ner huvudenheten så fanns det ingen kontakt som jag kan plugga in cdväxlar kabeln i! Är det nån mer kabel jag ska köpa eller har jag köpt växlaren i onödan?????
Behöver hjälp.....

På E39or med navi ansluts växlaren bak i skuffen till "headuniten"...... kan det vara lika på E46??

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
se
8
senadboss
325cab -01
Har nu letat överallt i bagaget och hittar ingeting!
Är det inte i baksidan av stereon man ska trycka i växlarsladden???
Någon som kan detta????

MALLOK
jag tror att din stereo tar inte emot cd växlare ,måste kolla på baksidan av stereo om det finns plats till växlare kontakt .
se
8
senadboss
325cab -01
Jag har löst det! Jag var tvungen att beställa en extrakabel på Bmw...

So
13
SoiLMaN^
323i sportcupè -96
vad va det för extra sladd som du beställde? har samma probs!!..
se
8
senadboss
325cab -01
Jag köpte en eftermonteringssats på bmw...kostar 270kr.
Lätt att montera,satsen innehåller 2 kablar

bole
om det är en CHA-634 alpine lr liknande så krävs det mer än så... i boxen har du fått sladden( som e ganska lång) och växlaren...utöver detta behöver du en adapter som får BMW kasett/radio att snacka med BMW's grejjer...o det e oftast soundlink o kostar 1500-2000kr ... o då använder du inte den långa kabeln som du fått med cd-växlaren utan den kabeln som är redan dragen i bilen..alltså

fördragnakabeln_i_bagaget->soundlinkadapter->cd-växlare

jag har INTE haft kabeln fördraget utan då drog jag den medföljande kabeln själv under mattorna utmed listerna o sen in i bagageluckan.....adaptern har jag i mittkonsollen under radion

det e rätt mkt jobb faktiskt..och kan inte du så mkt så rekommenderar jag dig att du låter någon annan göra det åt dig för de te lätt å göra fel...sen kommer alla grejjer om airbag lampan om du slår på tändningen utan inkopplat säte osv osv
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.