AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
557

Hur visar man sevärdheter mm direkt på kartan?

ni
19
nihtila
VOLVO XC70 - byter snart
I min förra bil (Mazda6 + navigation) så kunde man se alla hotell/restauranger mm direkt på kartan när man hade upplösning/skala mindre än 500m. Hittar inte denna funktion i min nya 325XI. Dock kan man leta efter sådant och få vägvisning men jag vill gärna se dem på kartan, bra när man kör på nya ställen och letar efter stora P-Platser tex...

Mvh Mika
nihtila:

Jag tror att du kan aktivera en sån funktion om du går in i meny och letar lit:))

Har tyvärr sålt min bmw så jag inte säga exakt hur du ska göra, vet att det funkade med Statiol/ok,preem etc etc
ma
101
mafqa
F10 550i -10
På min fungrar det som så att du från kartan klickar dig in på "Information on location" och sedan väljer du kategorin restaurang/hotell och slutligen restaurang. Så du får upp listan med hur långt det är till varje närliggande restaurang. Därefter går du tillbaka till kartan och då kommer symbolerna ritas upp om du har en skala om 200m. Lycka till!
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Sitter på jobbet och fick idén om att lösa problemet med min lilla BLÅSA!

Kan man se vart det finns parkeringsplatser efter de större vägarna? Så störande när man åker och så blir man pissnödig och man sitter där och trycker, milen rullar på blåsan trycker på och det känns allmänt tryckt i bilen.

Vore bra och se rastplatser efter vägen. Det är ju liksom inte bara att svänga av motorvägen och pissa i vägkanten. Man börjar bli äldre och behöver lugn och ro.

Någon som vet? Har aldrig exprementerat med dem menyerna.

mvh
Kristian
Alf_VON_Sil:

Börjar bli äldre hallåååå 28år.......

Om jag igen mins rätt finns det även parkeringsplatser i menyerna so why not give it a try.
ni
19
nihtila
VOLVO XC70 - byter snart
Stämmer att man kan söka via menyerna MEN jag vill ju inte göra denna sökning varje gång jag startar bilen. De skall ALLTID synas där när man kör på 100m-500m, eller inställningsbart.

Mvh Mika
ma
101
mafqa
F10 550i -10
nihtila: Nu är jag inte hundra procent säker men jag har för mig att den senaste inställningen visas nästa gång du startar bilen?

Alf: Parkeringsplatser kan man få den att visa på kartan, vet dock inte om den har rastplatserna utsatta :)

Allt handlar om i vilken informationsmeny man senast var inne i, därefter visar den symboler för den inladdade kategorin på vägkartan...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.