|
|
|
|---|---|
|
Jag skall snart ställa av min bil. Det jag undrar över är om jag kommer in i bilen om batteriet skulle ha laddas ur. /Lidberg | |
|
Köp en batteriladdare Länk så att batteriet inte tappar sin kapacitet. Mvh |
|
|
Jag ska ha bilen ståendes i ett friliggande garage utan el. Jag kommer väll att försöka ladda det lite då och då, med en lång förlägningssladd. Men det är lite bökigt eftersom den inte kommer att stå hemma hos mej. Åter till min fråga som var: Kommer jag in i min bil om batteriet är urladdat? /Lidberg |
|
| På E34an gick det att komma in trots att centrallåset inte fungerade, tror man vred nyckeln samtidigt som man drog i handtaget. Men nu sitter ju batteriet i bagaget, så då gäller det att du har fällbart baksäte. | |
|
Man laddar batteriet ifrån motorn. Det gjorde jag även på min e34 där batteriet satt under baksätet. Det sitter en + pol där som man använder vid starthjälp mm. /Lidberg |
|
|
Vet att man kan "nödöppna" E32 + E34 på passagerardörren; håll upp handtaget, stoppa in nyckeln och vrid (åt det håll som dörren öppnas) tills det tar stopp och håll kvar medans du släpper handtaget så kan nyckeln vridas en bit till och dörren är upplåst! Testa ovanstående på din passagerardörr genom att koppla bort batteriet med förardörren + dörren eller bakluckan? öppen där batteriet är och lås passagerardörren manuellt och se om en nödöppning kan göras så på E39. Det räcker bra att ladda batteriet 1-2 dygn varannan månad när den är avställd, kolla första gången hur låg syranivån är i batteriet och fyll på om det behövs. Mvh |
|
|
Finns det nyckelhål på passagerardörren på E39? Det gör det inte på min E46 iaf... bara en fundering. Men har du dragkrok, och då med den 13 poliga kontakten? isåfall kan du ladda därigenom. Det finns stift där som är direkt kopplade med batteriet via en 15 amp säkring vill jag minnas... vet inte riktigt vilka stift det är men det går ju ta reda på.. Fast du kanske inte har krok på M5:an? Diesel-räsern |
|
| Nej, inget nyckelhål på E39ans passageraresida. | |
Mberg |
om man kopplar bort batteriet på min bil så funkar låset på förasidan respektive passagerarsidan men centrallåsfunktionen funkar inte.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.