|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ett litet problem med värmen i kupén på min e34. Har enbart värme uppe vid rutan. I alla de övriga utblåsen blåser det bara kalluft. Har prövat att ställa mittreglaget ovanför stereon i olika lägen, utan att få någon förändring. Läste nånstans att det är det reglaget som styr luften i kupén. Sant? Kan det vara kärvande värmeventiler ändå? Då borde det väl inte komma nån varm luft alls eller? Måste använda bilen i vinter, så det skulle vara ganska angenämt med varmluft i alla utblås. OBS! Bilen har EJ AC! MVH /Garvis | |
| Jag hade samma problem som du förra vitern, fick ingen varmluft ur mittutblåsen. Det ska vara så eftersom du inte har ac, dom ska du stänga på vintern. det är bara vid fötterna och framrutan och på sidorna (uppe) som du får varmluft. Jag trodde de var ngt fel, men eftersom du inte har ac så ska dom vara stängda, det kommer bara luft utifrån där så det är ju kallt :) Lycka till | |
| Har en -93:a utan AC...får varmluft i alla utblås, även de i mitten...vrider över vredet mot rött istf. blått... | |
| ok, men jag har inte ens dom färgerna på mittblåset, alltså rött o blått. | |
|
Får du ingen värme vid fötterna då? Får du det samt där uppe men inte ens ljummet (med ratten mot det röda så ska det inte vara lika varmt i mittblåsen som uppe eller nere men varmare än kallt iaf) i mitten så är det säkert motorn eller pinnen till moton som gått av/ lossnat från sin infäsning. Enklast är o ta bort sidan vid hadsfacket ochkolla in där motorn för airmixen sitter. *BAWORAK* |
|
|
Har värme vid fötterna och vid rutan. Dock ej i "mitten". Blir till att montera bort kåpan vid hanskfacket och kontrollera pinnarnas funktion. För det ska väl komma varmluft i alla utblås? Vore väl konstigt annars. Tycker det verkar väldigt konstigt om Beemlover skulle ha rätt i sitt påstående om att bilar utan AC inte får varmluft i de totalt 5 utblås som sitter i mitten. |
|
| Utan erfarenhet så tror jag någon har ljugt för Beemlover. varför sätta dit utblås utan att dom ska fungera?. vore som att trycka dit en motor som inte ens komponerar med bilen :D | |
|
Delerium*: Ja, precis! |
|
| Jag får värme vid fötterna och vid framrutan och vid sidorna, men dom två i mitten, har jag "fått reda" på att dom bara är frisklufts blås, alltså att man har dom stängda på vintern typ för det kommer bara friskluft direkt utifrån från dom, på sommrana har jag dom öppna för att kunna svalka. Rätta gärna mig om jag har fel, ska det komma varmluft i dom oxå?? ps. har mycket bra värme ur dom andra utblåsen | |
|
Garvis> Hur går det? Pröva en sak först: Stäng utblåsen uppe o nere och ha bara mitten öppet. Full fräs på fläkten och värme. Får du ingen värme nu är det nog pinnen/motorn som gett upp lite. Det är enbart om du har öppet bara i mitten som du kan få full värme, annars ska den blandas lite, därav rullen med blått/rött. Har du ingen rulle ska du bara få värme uppe/nere ej i mitten så Beemlover vare sig ljuger eler har blivit lurad, det bara är så... *BAWORAK* |
|
|
SvanteE: Har inte tittat på det än. Jobbar lite knepiga tider nu, har ingen lust att hålla på när det är mörkt. Ska kolla på't på tisdag em. Återkommer givetvis med domen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.