|
|
|
|---|---|
|
Tjena ,har problem med mitt centrallås det låser upp sig varje gång jag låser men funkar sedan på 2a försöket ,har läst lite om det men inte hittat nått bra svar ,sen undrar jag om det ska gå att trycka ner Knoppen till förardörren när den dörren är öppen ,går endast på dom andra 3 tacksam för svar / tips | |
|
För att man inte ska lyckas låsa in nyckalrna i bilen så har förardörren en spärrfunktion så att den endast kan låsas när den är stängd. Det enklaste att kolla vad gäller att bilen behöver två försök innan den låser är att knoppen till bakluckan är helt utdragen. Den värdelösa konstruktionen gör ju att så fort ett smutskorn fastnar så fastnar så kärvar den. Är den inte helt utdragen så händer fenomenet som du beskriver. Annars är det ganska så vanligt med kabelbrott i kabelstammen till bakluckan. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| När c-låset låser upp sig direkt som du beskriver, så är det pga att det är c-låset sätt att tala om att det är något av låsen som kärvar. Troligen är det bakluckan som Greenberg skriver, det är det iaf på min E34. Om jag först låser luckan med nyckel så kan jag låsa/låsa upp dörrarna som vanligt. | |
|
Börja med att kolla säkringarna under baksätet, flera här har haft detta fel då en säkring varit avbränd. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Säkringarna är hela och knappen till bakluckan verkar gå ut som den ska göra . Måste va nått annat :( Ska kolla så kablaget i bakluckan är helt imorn. |
|
|
Det va en av kablarna till bakluckan som va av. tack för hjälpen alla |
|
|
Välkommen i gänget som har skarvat bakluckekablage, vi börjar bli några stycken nu! Tack att du rapporterade hur du löste det! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.