|
|
|
|---|---|
| Som topicen lyder.. Hur mycket effekt klarar dessa av? | |
|
Skulle köra med dom upp till 500hk! Det är ju lika stakar som M50 |
|
|
Ok. tack för snabbt svar=) vill egentlien inte över 500hk så jag funderar på om jag skulle köra meed original stakar å lägga dessa pengar på ett precision aggregat istället.. hmm får fundera lite på hur jag ska göra... |
|
|
Förresten Andreas. Har inte ni ppf stålpackning till s50?? |
|
| Hebbe: Finns inte till s50 ännu, kommer troligen senare! | |
|
ok.. Men khöler har va?? |
|
| De finns vad har jag har hört! tror ppf fixar de! | |
| nån som har en url till khölers sida?? | |
|
Vi har inte till s50 euro än. Bara S50 USA modellen. Men det kommer så småningom! |
|
|
är inte ett dugg inne på dessa stålpackningar som alla vill använda så är rätt nyfiken, varför använder man såna, alltså vad gör dom för nytta? om han inte ska ta ut över 500häst på en s50b30 lär han ju inte behöva några enorma laddtryck å toppen lär ju vara rätt stadig så en originalpackning måste väl räcka till det? eller? mvh johan Länk |
|
|
Stålpackningen som Köhler säljer gör att kompförhållande minskar med 0.3 ca... |
|
|
okej då e ja me, men s50b30 ska ju ha 10.8-1 i komp enligt e30.de´s blueprints på e36 m3. låt säga att man dunkar på en sån där stålpackning på denna motor och isånnafall kommer ner till 10.5-1 det lär väl knappast göra någon lycklig eller? man vill väl närma sej runt 9 i komp åtminstonde vid överladdning.. eller finns det någon annan anledning till att man använder dessa stålpackningar? Länk |
|
|
Jag antar dom håller bättre för tryck. MVH Jonas |
|
|
Är väl som jonas j säger.. De ska väl stå pall bättre för tryck.. Är det nån som vet om det är stor skillnad på stakrana i 3,0:an och 3,2:an? Man vågar sig alltså inte över 500 sträcket med original-stakarna?? Blir det alldeles för risk fyllt att åka med ca 550hk och original-stakar?? Mvh Hebbe |
|
|
Finns ingen som vet med säkerhet. En stake kan gå sönder av minsta lilla spikning Min kompis körde av en M20 stake med inte ens 500hk,medans andra kör med 500+ Det är plånboken som får bestämma! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.