|
|
|
|---|---|
|
har skaffat en dieselkombi till tjejen.. Hittade en trevlig välskött svensksåld E34 525 TDSA touring 1996.. bara 32000 mil.. MEN: nu har jag kollat runt lite på forumet o en del skriver bla att det är andra bromsar, el, insprutningspump mm from. -96 ??? Att front + lister skiljer vet jag redan. Någon som vet vilka andra stora delar som skiljer dessa?? Tex om inspr. pumpen är bättre - denna jag hittade är ju helt torr, men aldrig bytt.. Min gamla -93 var ju lite si o så.. Hur länge byggdes E34 - var 1996 sista året? tacksam för lite kuriosa... :) "spännande män, luktar diesel" | |
|
Det var nog de sista touringar du fick tag på De finns väl i samma variant nya e39 96 o e34 96 Skilnaden ?? Den du har e ju fin E34 är bra bilar tycker jag Tror att de nya är lite tystare Annas kan jag inte påpeka annat även fast det finns en hel del finneser som skiljer Titta på modell guide och test körningar Jämförelser osv MVH Prove me wrong and lets hit the Bong! |
|
|
Måste bara säga att jag inte är nån expert på detta men som alltid säger jag Så tycker ju jag iaf! Prove me wrong and lets hit the Bong! |
|
|
david_hedlund: Du kan ju maila dieselmeken, han vet nog när BMW bytte pumptyper o sånt: Länk Mvh |
|
|
TDS motorerna fick en "bättre" pump på senare årsmodeller, tror det var -95 de kom, men är osäker. Bromsarna är samma på alla årsmodeller, ingen skillnad alls. /Per |
|
|
Det finns några enstaka, väldigt enstaka och således tidiga E34 touring -97. Nu vet jag inte om oljebrännaren är med bland dom eller inte. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
stämmer vda per_j82 säger: pumpen byttes på årsmod -95 å uppåt. på dom som är gjorda före -95 så brukar ställverket rasa. det är därför dom pendla på tomgång. |
|
|
Sista tillverkningsmånad för E34 Touring är Juni-96 gäller inte 525td, 525ix där gäller maj respektive mars-96 Nord-Amerika versionerna stoppades ännu tidigare nämligen Nov-95 530i och jan-96 för 525i. Finns det någon 97:as E34 bör den vara felklassad juni-96 tillverkad kommer mycket väl i håg att det var någon här på forumet som påstod sig äga en E34 Touring-97 även tillverkningen skulle skett 1997 men någon bekräftelse till exempel chassinummer kom aldrig så det bortser jag i från E39 Touring började tillverkas 1996 och någon längre paralelltillverkning fanns det knappast plats eller behov av. Mvh Stephan |
|
|
E39 Touring började alltså tillverkas 09.96? Och E39 Sedan 09.95? Det borde stämma? /Per |
|
|
E39 sedan från 11/95 om jag inte har fel... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Tillverkningen av E39 Sedan började redan feb-95 med en tillverkad bil för manuella 523i så började tillverkningen komma i gång i juli med 51st semester under aug och 128st i sep-95 den tredje tillverkad 528iA i sep-95 finns till salu just har för mig att den testades av Svenska AMS när den var ny GRZ282 den har chassinummer 62 dom 59st med tidigast chassinummer är tillverkade juli-95 och innan, Premiären var i nov-95 så det är nog det du minns G-M;) Även E39 Touring började tillverkas tidigare än man skulle kunna tro redan maj-96 men några större antal var det inte frågan om förrän nov-96, Premiär var i mar-97 men BMW har gillat att tillverka bilar långt innan eller vad sägs om en 645Ci 6vxl tillverkad aug-03 till salu i Koblenz nästan ett halvår innan den riktiga premiären. Apropå uppfattningen att BMW alltid byter årsmodell i september så stämmer inte detta när det gäller min bil som ligger årsmodellskiftet 95-96 vid chassinummer BJ12772 enligt bilprovningen "som dom har fått från BMW" och den bilen är den sist tillverkade i juni-95 och det är knappast det ända undantaget mot regeln september. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.