AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
604

Värdet 725tds -97

To
15
Tommy L
BMW 320d touring -03
Jag undrar vad värdet är på en 725 tds -97 som gått ca:30000mil
och vad det finns för risk med den bilen?
Mvh//Tommy

svårt svårt svårt då bilen har en "gammal motor " och gått ganska långt....
Den skall vara väldigt väldigt biliig för att ens komma på tal.
Fällor och fel vid det miltalet? ALLT är potentiella konkursskapare tyvärr MEN likväl kan den puttra på 20 000 mil till som en klocka.... Så heter du Alexander Lukas kan du ju chansa...*S*

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
M.
307
M.Nilsson
120dM E87 -07
525tds E39 Touring -98
Kan hålla med om bilen ska vara relativ billig för att den ska intresant.
Varför jo 7serien är väl inte dom lättaste att bli av med i dag + att det desutom är den motorsvagaste modellen av dom gör inte saken bättre.
Sen så har den ju gått en hel del,men är alla servicar dokumenterad så tror jag ändå att du inte behöver vara speciellt orolig för motorn.
Dom håller rätt bra dieslarna bara dom servas ordenligt+ att det är ju en senare tds motor.
Och dom värkar hålla bättre en dom första som kom på marknaden.
Dom fick ju en hel del uppgraderingar så att säga.
Men som Gasar-Magnus säger så är det alltid en liten chansning att köpa en bil som har gått långt.
Värdet är lie svårt att säga det beror alldeles hur den är servad och vilken skick den är i + vilken utrustning den har.
Vad begär dom för bilen?

"Riktiga män luktar diesel"
30.000 är inte långt för vare sig den karossen eller den motorn, kolla bara upp så allt verkar ok på detta exemplaret. Automatlådan kan nog vara den svaga länken om de inte bytt olja....Största felet kommer nog vara att den är så föbankat slö..

R
vi
191
vibbe
Z3Mc-98
Jag skulle tro mellan 60 och 70k, man får ju tänka på att den person som köper bilen åker långt iom att det är en diesel så åker han 10k mil på 2-3 år så är bilen nästan osäljbar för mer än 35k så köper någon bilen vill nog inte han ta hela värde smällen, jag var och tittade på några innan jag bytte till min men kom alldrig överenns med säljarna om priset de har funnigts ett tag till salu nu för ca 100k.
/M
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.