|
|
|
|---|---|
Charlie |
Hej, jag funderar på att köpa en ny BMW 325 i med komfortpaket, Msportpaket och lite annat till sommaren. Priset med utrustning blir 389300 kr. Hur mycket kan man förhandla ner priset och hur? Hur stor rabatt får man? jag har inget inbyte och betalar c:a 200000 kontant. |
Charlie |
Glömde fråga, vad det kan vara mer för kostnader som tillkommer...(registreringsavgift, skrotningsavgift?? osv) |
|
Husomhelst, de ev. avgifter som du nämner är kaffepengar i sammanhanget när det rör sig om en bil för nästan 400 lakan. Ibland tillkommer frakt till nya BMW:ar men jag tror de är inräknade i bas-priset. Hur mycket du kan pruta beror på hur mycket "stake" det är i dig :-) Skämt åsido, tror det är bäst att försöka pruta på utrustning som vinter-däck, HK-stereo, M-pkt mm. Men sikta på 5-10% till en början...och försök få med lite godbitar till när väl papprena skall skrivas under, då är ofta säljarna stressade och tror at de har affären i hamn. Lycka till! |
|
| Tio procent brukar säljarna kunna ge. Ställ en fråga av typen "Hur bra pris kan jag få på denna bilen?" eller ngt liknande. Kan löna sig att jämföra olika handlare. Skilnaden mellan två märkeshandlare i Malmö och Lund var 15000kr på en bil runt 400´. Ett annat tips e att köpa i slutet av månaden då säljarna vill få upp en eventuell bonus från generalagenten. I det priset du får bör alla avgifter vara inbakade. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.