AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.208

Precis kört B10 BiTurbo

Sida 1 av 2
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Måste bara få skriva av mig lite! Har för någon timme sedan kört en Alpina B10 BiTurbo, vilken jävla bil! Går jävligt fort vid 6000 rpm på 3an! :D Den jag fick äran att köra hade rullat 27000 mil men det märkets inte ett dugg. En sån SKA jag äga nån gång!

Hej vad det gick! :D
Det kan jag tro!

Hör till mina drömbilar också.

Kul att höra om ett ex med rikligt med mil som funkar fint, för jag är övertygad att så länge motorn sköts så håller den.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag har också kört en Bi-Turbo och måste säga att de går ruskigt bra!

//Schnitzer

Svenska M5 E39 Registret: Länk
E-Post: DE91@hotmail.com
Vem skulle inte vilja ha en biturbo. Man håller allt ögonen öppna efter en 93:a.
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
lidberg: Varför just en 93?
De sista tillverkade 93-orna hade breda njurar, därav är de ultimata :)
Visst är det en hemskt trevlig bil va =)

Ska eventuellt sälja min pärla till förmån för andra bil projekt, läs E30 M3 EVO II eller III mest beroende på vilken bil som dyker upp i det skick jag är ute efter.

Mvh
Ola Thomasson
Alea iacta est, the dice is rolled
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Ola,

Den är sjukt mysigt trevlig! Man fattar inte riktigt att man är uppe i ~170 blås när man varvat ur på trean.

Ha kvar BiTurbon och köp en E30 M3 också :)
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
jonasjonas:

Lite OT... Men min ng saab 900 gjorde 190 på 3:an vid ca 7000 rpm =)
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Ja det klart, men det är ju en smaksak det där om man vill ha den breda njuren eller ej.
Trodde det var något annat som intressantare på en 93 än just njuren...
Smala njuren är snyggare anligt mitt tycke, som sagt, det är en smaksak.
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
De 50 sista BT som tillverkades hade breda njurar (nr457-507) men förutom det också Alpinas Buffelskinn och Blå instrumentavlor. Majoriteten av dessa bilar tillverkades under 93 men ett fåtal tillverkades även under 94(produktionen upphörde 03/94)
Alpina "fick" de 50 sista 3,5 liters sexorna som BMW över huvudtaget tillverkade och majoriteten av dessa hamnade i just dessa Bi Turbon .
Detta var också anledningen att man slutade tillverka denna trevliga "familjebil" (man ersatte BT med de "billigare" B10 4.0 och 4.6)

Så visst är det extra trevligt att hitta ett fint ex av just dessa bilar !

Hälsningar
Ando Gunnarsson

Jonasjonas: Är det Torbjörns gamla bil du körde? Den som numera brukar stå i Skarpäng lite då och då? Kan bara hålla med om att det är en fantastisk bil! Körde Stephans B10 Bi-Turbo för lite mer än ett år sen :) Nästan bättre än M3an =)

Mvh Tobias
V12 LeMans
denna Alpina-återförsäljare har en till salu, uttagen -94.

Länk
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Just precis Tobbe!
V12 LeMans:

Var hittar du den?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Starre:
Länk

alt.
Länk

A.G.:
Alpinas buffelläder fanns väl som tillval hela tiden?

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Rätt dyr, men ser ju fin ut.
Varvar du ur bi-turbon på 3an så färdas du i 180.? km/h varvar du 4an så åker du 2503km/h

JonasJonas, jovisst vore det lite av en dröm att ha båda, men det är ju inte en vanlig m3 e30 utan en EVOII eller EVOIII och de brukar kosta ordentligt med slantar om man ska hitta ett riktigt fint exemplar.

Mvh
Ola Thomasson
Allt enligt omräkningstabellen här på autopower och 2503km/h ska vara 250.3 tydligen så tas komman bort =)

Mvh
Ola Thomasson
Ska bli trevligt med den första provsvängen till våren nästa år...*längtar*...dock skall pärlan få sig en ordentlig översyn först...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.