AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
733

Vad kan jag få för min 323i E46?

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Som rubriken lyder, vad skulle jag få för min 323? Med tanke på att det inte är långt kvar till premiär för E90 kanske är det bäst och sälja E46:an innan E90.orna kommer!

Bilen är privat importerad för 3 år sedan och vad jag förstått så är det en Limited Edition med M3 läpp och Alpinakjol packet från fabrikat.

323i-E46 (99)
16.000mil
Sportstolar i delskinn (Elstolar)
ACC
AUC
Aluminum interiör
Aluminum växelknopp
Armstöd fram och bak
X 6 Airbags
Färddator
BMW Business CD
Multiratt
Regnsensorer
Automatiskt avbländare för innerbackspegel
16" Alufälgar till Vinterdäcken (Schnitzer kopior)
17" M3 Fälgar med nya däck bak.
Nya bussningar runtom
nya skivor och belägg fram
Elgardin
Follow-me-home (halvljus funktion)
ASC
Nya länkarmar fram
Servicebok
m.m

Vad skulle jag kunna annonsera bilen för tycker ni?

------
Länk
Länk
Här var en sån ungefär: Länk

slutpris, om du vill sälja den, kanske 110-120

En till:
Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Håller med pistolas...
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Prva med annonspris på 130k och var beredd på att pruta...
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag tror ungefär samma som föregående talare.

Annonsera för 125.000-129.000:-
Kanske kan få ut runt 120.000:-

Annars en liten tveksamhet: 17" M3 fälg? Brukar dom inte vara 18" el 19"
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
BjörnB//

Det är piratkopior på M3 fälgarna!

Den där bilen för 116.000 var för billig.

Tack för tipsen, tänkte vänta lite med annonseringen har pratat med några på BMW och jag kan få bra bytes pris mot en E90!

------
Länk
Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Kan du sälja bilen privat är det nästan alltid en bättre affär.

Ta reda på vad du får ge för en E90 utan inbyte och jämför sedan vad som blir bäst för dig.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
När e90 kommer så är det främst nyare e46 som kommer få ta det största värdeminskningen, din börjar nog bli iskall först när e90 börjar komma ut på marknaden som begad. Se på ex e36/e46.

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
iskall? Det kan jag inte tro? Folk annonserar fortfarande gamla E36:or 92,93:or för 50,60.000:- Ingen risk att E46 skulle bli iskall pga E90 kommer, tycker inte att E39:or är så värst iskalla bara för att det kom en nyare 5-serie! Visst sjunker de i värde men att säga "iskall" är att och ta i!

------
Länk
Länk
Grodan,

"Den där bilen för 116.000 var för billig." Konstigt att du kan vara så övertygad om det. Bilen verkar ha klart mindre utr än din, men lite mindre mil. Personligen känns den för 116KSEK inte alls speciellt billig. Tror på pistolas värdering ger en korrekt bild av priset. 16 000mil är inte konstigt, men milskräcken är djupt rotad hos många(tyvärr) vilket resulterar i sannolikt färre aspiranter på din bil, speciellt om du väntar ännu längre, å andra sidan sjunker den långsammare desto längre man väntar, men en stor reparation kan ligga runt hörnet.

/Simon
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
simon_en//

Visst har den möjligen inte lika mycket utrustning som min men jag tycker den verkar ändå billig med tanke på den låga milen och dessutom ser bilen fräsch ut på bilden. Min bil är välskött dessutom har jag bytt till många nya delar, ska även snart byta bromsskivorna bak och även göra inspektion II på den. Jag värderar min bil 125.000:- Däremot den för 116.000:- kan vara i behov av nya delar, därför det billiga priset! ;)

------
Länk
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.