|
|
|
|---|---|
w.wallace |
Är det någon som kan ge mig någon tänkbar förklaring till att min bensinmätare efter fulltankning är i botten, och vad detta i så fall kan komma att kosta att laga. Finns det piratdelar?? M.v.h Wallace |
BMW Kungen |
Ofta är det flottören i tanken som har hängt sig, men enklast är att kolla så allt vid mätaren är helt först. (kablar m.m. bakom instrumenten). Flottören brukar sitta fast skruvad högst upp på tanken, för att fixa det är det ner mont. å tömning av tanken som gäller. Kan bli både dyrt å jobbigt. //Kungen |
|
Är det en E36:a du har så finns det två små luckor under baksätet, där du kan komma åt soppa pumpen och flottören utan att ta ner tanken först. Men se till att ha bara lite bensin i tanken kvar annars blir det översvämning i baksätet. Under den på passagerar sidan sitter pumpen med en flottör och på andra sidan sitter en till flottör om jag inte minnes helt fel. ///Nicklas |
|
Aldric |
Tjo Jag har samma problem, fast jag löser det med att klappa till på instrumentbrädan alldeles ovanför bensinmätaren, det kan inte vara nåt så enkelt? |
|
Hehe... Den klassiska tillklappningen... brukar funka bra på falerande instrumentbelysning också vill jag minnas =) //Koffe |
|
|
Har läst lite på forumet (har säkert inte hittat allt), men mitt fel förefaller vara av något annorlunda karaktär. Min bensinmätare är inte helt död, däremot går den bara upp till straxt över halv tank (när man tankar fullt). Den faller dock helt normalt. M.a.o. när jag kört ca 35 mil på en tank börjar bränslereservslampan lysa (när jag fortfarande har gott om bensin i tanken). Alltså...bensinmätaren fungerar helt normalt och börjar sjunka direkt, men den går aldrig högre än halv tank. Kan det fortfarande vara problem med flottören, är det en givare som fått fnatt eller är det något annat problem? Det går ju att köra på trippmätaren, men det är ett väldigt irriterande problem, speciellt med tanke på att jag funderar på att sälja bilen. En sån sak kan ju dra ner omdömet på en i övrigt fin bil. Tacksam för eventuell återkoppling. /Kestrel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.