|
|
|
|---|---|
|
Mitt vänstra dimljus har pajat i min 549iA Touring E39 (1999). Dock stämmer inte riktigt skissen/beskrivningen i bruksen med hur det ser ut i verkligheten. Så hur byter jag lampa? /Jocce | |
|
Ville bara berätta för er att man INTE kan byta lampa i dimnljusen på E39 på det sättet som beskrivs i (min) handbok! I Handboken står det att man skall trycka in en mejsel i ett hål, och då skall lampinsatsen "poppa ut". Enda hålet som fanns därnere var hålet till skrven för inställningen av höjden på dimljuset! Det man fick göra var att lossa den närmaste "pluggen" för det svarta plast"gallret" och bända ut det lite. Sen sitter den med 2 st skruvar (7:ans Hylsa, samma som för slangklämmemejseln!) Lossa dessa så får man loss lyktan, och kan öppna den för att byta lampa! Huh...99 kr för lampan, hoppas den inte pajar ofta... Ville bara dela med mig, ifall nån annan funderat på det! /Jocce Forum för digitalfotoentusiaster: Länk |
|
| Var köpte du lampan för 99:-? Låter dyrt. | |
|
Denna länk kanske kan vara till hjälp: Länk /Lazze Länk |
|
|
Stout: Närmsta Schellmack... Orkade inte åka runt och kika efter billigaste stället...är juh ändå en H7 lampa som sitter där... Lazze: Tackar, dock redan gjort, men precis så jag fick göra :) /Jocce Forum för digitalfotoentusiaster: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.