AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.770

Baslåda till E36 Cab?

Mi
9
Micke041
328iA Cab -95
Har en 328 ia cab -95:a. Som jag skulle vilja ha en baslåda i.
Har sett någon som har monterat en bas i facket bakom
armstödet i baksätet. Eller kan man ha en baslåda i skuffen?
Någon som har erfarenhet?

Micke
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Jag har baslåda i skuffen på min, funkar kanon. Blir mycket bättre tryck i basen. Min hade skisack som jag tog bort, så när man tar ut armstödet i baksätet blir det ett hål rakt in i skuffen.

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Visa användare
118
blue 325
M3 cab-97 estorilblå
Har också tagit bort min skisack och monterat dit en 22mm tjock spånplatta med hål för en 10" bas. Spånplattan gick att såga till så den passade perfekt att fästa med dom 4 originalskruvarna som håller plastkåpan där. Man fick ju förstås byta till längre skruv. har satt in en DLS open air 10 i hållet och det låter kanon, hade baslåda i skuffen tidigare men det här vart mycket bättre den sitter ju så stummt i karrosen så det blir riktigt bra tryck.

mvh: Stefan

Länk
Mi
9
Micke041
328iA Cab -95
Jag har ingen skisack i min bil, utan bara en förvaringslåda.
Behöver jag ta upp hål till skuffen för att det ska fungera då?
Eller räcker det med lådan?

Micke
Visa användare
425
der_meister_
M3 Cab-96a
/// M3 Frazze vad har du för övriga högtalare i din bil?? funderar också på en baslåda och undrar vad lite olika folk har för högtalare annars i bilarna förutom baslådan

//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Tja inget märkvärdigt, i dörrarna och bakre sidopanelerna sitter samma originalhögtalare som har suttit där sen bilen var ny.
Kickpanelerna (vid fötterna) där har jag bytt ut originalhögtalarna mot pioneer 3-vägs 120 watt.

Min bil har det jag tror kallas "lilla" sound-systemet med 1 högtalare i varje dörrsida.

Kolla annars blue325's länk, han verkar ha lagt ner lite mer jobb på ljudet i sin bil.

Vad gäller bilar utan skisack så tror jag att det sitter en plåt som är punktsvetsad, som täcker hålet till skuffen. Isf är det en ganska lätt match att bryta loss dessa punktsvetsar och ta bort den plåten. Sen får man skära upp ett hål i mattan och klämma dit mattan med en gummilist så det ser snyggt ut. Men kolla själv hur det ser ut där. Ta loss ryggstödet till baksätet - enkelt - sitter dittryckt med snäppfästen, bara ta tag och ryck till så lossnar hela ryggstödet.

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Bilar utan skidluckan ska bara ha en täckpanel som det bara är att slå ut,mot kupen men den sitter som 17.
Själv byggde man en 50 liters sluten låda med 2 10" som satt i vinkel mot öppningen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.