|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det "alltid" är bussningen i casterstaget som glappar eller kan det vara kulleden, i så fall är det ofta? Det är ju betydligt billigare att bara byta bussningen och då kan man hellre kosta på sig att sätta dit en bussning från en 750 | |
|
Man kan inte säga att det alltid är bussningen som glappar,jag böt senast förra veckan på 520n o den hade ordentligt glappa kulleder.Det som var riktigt dåligt va att föregående ägare hade lämnat in bilen för att fixa detta glapp,då böt dom bussningar medans leden "glömdes" bort. mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
|
Det är ofta så att när man ska demontera Kulleden så används en avdragare eller dylikt och man får använda en hel del våld innan dem lossnar (koniska.) Då är det lätt att skada gummit och det kommer sedan snabbt in skit och kulleden blir kass. Mitt tips är att när man ändå byter bussning, byt stag :-) Casterstagen i kulleden på min bil satt som berget, så jag var tvungen att även demontera Styrstaget (P-änden i kulleden) för att få plats med avdragaren. /Per |
|
|
okej tack för svaren, blir nog att byta hela leden då |
|
|
När det klonkar vid inbromsning osv så är det med stor sannolikhet leden som är slut och inte bussningen. Är bussningarna dåliga så märks det mest genom vibrationer så vitt jag förstått det. Mina kulleder var iaf totalslut nä det klonkade på min bil. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| Är det som du säger så måste jag då byta hela, för klonkar rejält när man nuddar och släpper bromspedalen | |
|
Min bil klonkade också rejält, och mina leder var som sagt helslut. Jag hade också funderingar på att bara byta staget, men en BMW mekaniker jag pratade med talde då om för mig att det är lederna som ger klonket. Och det stämde ju... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Bussningen kan också ge klonkningar om de är slut. Jag hade ok leder (kulleder) men bussningarna var hel slut och på min bil klonkade det rejält när man tröck till på bromsen. Men du upptäcker lätt om det är leden som är dålig när du har hjulen borta. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.