|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ny bil för 399k är ju en sak, men begagnad .. någon annan har kört in den och fisit i din stol, och sen ska du hysta upp ett mindre radhus i en förort för bilen. Känns knepo. Fast å andra sidan, hade jag haft 399k att lägga på en begagnad M3a hade jag ju givetvis gjort det utan att blinka ... ;) //AB Dubbelmoral |
|
| 399000 för ett mindre radhus i en förort till vaddå? Runt Stockholm kostar mindre radhus mellan 1 och 2,5 Msek.. | |
Philly |
jag har en finfin lägenhet som ni kan få byta in mot en e46 m3, då kan jag även bjuda er på en bullens varmkorv :) lägenheten är en 2:a på 45kvadrat, haha BMW 4 life |
|
Intressant i sammanhanget är att kexchokladen på jobbet kostar 9kr i selecta automaten... för er som gillar o jämföra priser alltså ;) MVH // Harris |
|
|
cstjawa och DeWa har ju bidragit med två väldigt smarta inlägg i denna tråden:).. Att man i Sthlm lägger 1-2 mille på en lägenhet verkar väl helt idiotiskt för nån i Norrland som undrar vaför dom inte köper den där MegaSuperDuperSnowMastermobil 3000cc Snöskotern istället. Många tycker att det är helt idiotiskt att lägga 200kkr mer för en BMW när man kan köpa en Smart.. Några tycker att det är helt puckat att bygga ett hus för 1.5-3mille när man lika gärna kan bo i en 1:a på 20kvm och supa upp sina pengar på pubben. FOLK har olika intressen. Hur svårt skall det vara att förstå?Dock så har alla nått man öser sina pengar på och ingen av oss har nånsin råd med det vi igentligen drömmer om. Bill Gates drömmer nog inte om att köpa en Smart. Han sparar till att kunna köpa hela världen och alla prylar i den, än så länge har han inte råd:) så han känner sig säkert lika fattig som oss andra. Ju mer pengar man har desto dyrare prylar drömmer man om och skaffar sig. |
|
|
BjörnB& DeWa: Tydligen finns dom jag sålde nämligen min M3 för 1mån sen och fick ungefär 400 för min beg. |
|
| Hubbe: Du kanske inte visste det, men det finns FLER städer än Stockholm i Sverige. | |
|
andreasd: Snitt priset för en villa i Sverige är nästan 1,3 miljoner så helt fel ute är inte hubbe325. Sen att snittpriset höjs av huvudstaden och sänks av de mindre orterna på landet är ganska logiskt. Sorry om jag tappade den röda tråden i ämnet |
|
|
var lite mer inne på att om man slänger sig med uttryck som förort, så tänker nog 98% av befolkningen iaf på en kranskommun till Stockholm, Göteborg eller Malmö. Inte på en angränsande ort till Pajala eller Skara... /Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.