AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.146

Försäljaren ljög

Sida 1 av 2
Var nere i halmstad idag på hedins bil och kikade på en nyinkommen BMW E46 M3 -01. riklig utrustning men en del stenskott fram. Jag frågar försäljaren efter pris och han säger 399k, sv-såld 5000mil och en ägare...enligt försäljaren. jag lyckas få ner priset till 370k men det var ändå för mycket tyckte jag och därför blev det ingen vidare affär. Jag sparade regg nummer ser sedan att bilen är import, 8 ägare enbart i sverige och tillverkad 2001/01. Jag tycker det är mycket märkligt att föräljaren ljuger mig rakt upp i ansiktet. Man vet inte om man ska bli förbannad eller skratta åt honom. Någon som upplvet samma oseriösa behandling på HedinBil?

MVH // Harris
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Åk dit och visa honom faxet från VV och kolla reaktionen, borde ge lite mer prutmån.

/markus
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Han ljög iaf inte om årsmodellen? =)
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Ingen möjlighet att det är bilfirmor som var merparten av ägarna?

Bilen: Länk
det kan ju vara fullt möjligt =)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Är det inte det bilhandlarna lever på :))

///MVH Hasso
Länk
Harris: du får se det från andra hållet med: hur många 19 åringar tror du är SERIÖSA E46 M3 spekulanter? Hedins Bil söker potentiella kunder, inte testpiloter....
Men visst är det urkorkat att ljuga ( medvetet eller av okunnskap) ärlighet varar alltid längst!!

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Thorssa: Av vägverket får man tre senaste ägarna och ordningen var bilfirna, privatperson, bilfirma. Där privatpersonen ägde bilen sedan 2004/04 till 2004/09. Så det kan omöjligt stämma att bilen var sv-såld med 1ägare, tråkigt om han ljög medvetet men ännu värre är om han inte känner till bilens riktiga historik.
Gasar-Magnus: Stämmer väl att 19åringar inte brukar vara tänk målgrupp för denna typen av bil, men det var aldrig tal om nån provkörning.

MVH // Harris
ro
50
rotax
525IM -02
För den delen ska man inte dömma en 19åring för att inte ha
råd och köpa en M3a.
Man kan ju aldrig se på en persson om denna är rik eller fattig,
eller kan man det????????
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Priset var ju rent åt h-e. Finns en del på blocket för 320+.
Är inte uppgrderingarna gjorda så blir det billigare.

M3/// Mullret
Mullret: Jag vet att den var dyr och det sa jag till honom. En del stenskott också, men om den hade varit sv-såld med en ägare så tyckte jag att ca 340k var ett rimligt pris. Den var mörkblå (orientblå, inte helt säker), 19" tillval fälgar, TV/Navi, grå helskinn, HK-ljud osv.

MVH // Harris
IQ
358
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Hade lite kontakt med Hedins i Halmstad för några år sedan, och efter att besökt dem här i götet, så kan jag bara konstatera att jag aldrig kommer att köpa bilhos dem...

Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en.
Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
Bilförsäljare verkar tro att köparna är helt dumma i huvet. Står och blåljuger om saker som tar en minut att kolla på nätet.
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Kikade på en 355GTB på Hedins i Helsingborg. Var genuint intressserad. De tre försäljarna satt inne på samma kontor och berättade nog vitsar för varandra.
Kul hade de men bilar var de intresserada av att sälja. Man får väl ta med med kontanter och dänga ner på chefens skrivbord så de vaknar..:-)

M3/// Mullret
Jag har själv märkt att det många gånger behövs ett telefonsamtal för att hamna i kategorien seriös spekulant. Själv ser jag inte detta som ett problem men jag har märkt att många här på forumet gör det. De gånger jag gjort detta på bilfirmor har det aldrig varit problem med provturer, dessutom har man fått service på momangen.

Många säljare är trötta på testpiloter av förståeliga skäl, detta är ett enkelt sätt att filtrera bort oseriösa samtidigt som det ger en bild av hur spekulanten är. Om man är seriös på att köpa en bil för 370kkr kan man kosta på sig samtalsavgiften på 50öre att ringa upp säljaren :-)

Detta gäller definitivt specialbilar som Ferrari 355GTB. En sådan bil köps av ytterst sällan på impuls av en kund med ICA-kassen fylld med sedlar. Detta vet säljarna om, även om det som alltid finns undantag som bekräftar regeln :-)
Så "Mullret", jag tror det räcker med ett telefonsamtal för att visa ett seriöst intresse ;-)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Kristoffer_L

Jo, du har helt rätt i ditt resonemang. Ett samtal innan gör säkert susen. I detta fallet så var dock säljarna, fastfrusna vid stolarna.

Jag anser nog att en säljare kan lyfta på rumpan och bistå en intresserad kund. 3 säljare som sitter och garvar i ett bås är Ok för mig, men ointresse blir jag bara förbannad över.

Killar som är på hugget säljer...

M3/// Mullret
tråkigt för hedins bil om de ofta gör så, många köpare de går miste om. Jag skulle förmodligen köpt den där M3an om allt stod "rätt" till som han först sa. Men jag ska ta och vänta med M3 köp, vintern verkar vara på väg och en E46 M3 kör man inte på vintern.

MVH // Harris
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Många här verkar ha svårt att gå fram till en säljare och be om hjälp. Får inte jag den hjälp jag behöver så brukar jag gå fram till en säljare som verkar vettig och fråga honom. På så sätt så har ju jag visat att jag är väldigt intresserad genom att gå fram till honom.

Många brukar klanka ner på bilen de försöker pruta på.
Jag brukar oftast berätta att jag tycker bilen är fin och är väldigt intresserad men det är priset som ska justeras lite.
Vid äffärer så gäller det att lära känna motparten. Är din försäljare kass, så avvakta en dag och prata med dennes kollega. Bara att säga" Jag är väldigt intresserad av denna bil och jag vet allt, men din kollega gav mig en dålig offert, så allt hänger på dig, jag tar bilen idag om du gör ett bra pris"

Finns två olika säljare, de som äter med liten sked och de som äter med stor sked. Ni kan ju gissa vilka som säljer mest...

Schnelle fart, Härliche fart.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Vem f.. köper en bil för 399000:-? inte jag i allafall.

BMW e lag
Ze
144
Zeth
320da e91 -09
cstjawa:
Ja, har man ett par miljoner att leka med, så varför inte?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Vem f.. köper en bil för 399000:-? inte jag i allafall."

cstjawa, dom som inte har råd med en ny för 550.000 kanske?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.