|
|
|
|---|---|
| Jag ska instalera motorvärmare på min 328-96 (M52 motorn) i helgen och tänkte samtidigt dokumentera så jag kan lägga in det på mekartips här på autopower. Det jag undrar är om någon vet om det finns en genomgång in till cupen där jag kan dra kabeln för cupevärmare och isåfall vart sitter den? | |
| Jag lyfter frågan för det måste väll finnas någon som dragit in kabel till cupefläkten i en E36? | |
|
Japp jag har gjort det på en 323i touring 96...men det var så länge sedan så jag minns det knappt...men jag minns att jag la ner en sladdlampa på "passagerarsidan" i motorrummet, sen så mixtrade jag lös innermattan vid torpedväggen och letade efter ljus som kunde sippra in, då bör du se om någon genomföring är nog stor eller så...jag tror inte jag var tvungen borra hål, tycker mig minnas att det fanns någon plastplugg/gummigenomföring...bara att leta, lycka till! "BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller" |
|
stefannorr |
328 touring> gå på sök inlägg ovan..skriv in typ...motorvärmare eller montera and motorvärmare så får du nog X antal inlägg att läsa. |
|
Det finns en genomföring på passagerarsidan. Kolla var batterikabeln går igenom torpeden så ser du den. _______ //Niklas |
|
|
Hej! Är det en DEFA motorvärmare du skall montera? I så fall vore det bra med en liten kommentar hur man lossar motorvärmaren för att få ut kylarvätskan ur motor. Har själv en 320i touring -98 med DEFA-värmare. Jag har inte vågat byta kylarvätska eftersom DEFA-värmaren måste lossas på något för mig obekant sätt. Fegis |
|
| Hur gick det för dig "328 touring"? | |
|
Har en 96:as 320 touring och på den har jag monterat en kontaktvärmare, trodde att det var något som skulle monteras på alla 3-seriebilar efter 95? rätta mig om jag hat fel..... isåfall behöver du inte släppa ut kylarvätskan alls utan bara skruva fast en keramisk platta mot blocket, det finns 2 förborrade samt gängade hål under grenröret att fästa elementet i, superenkelt...... JO, Det finns ett hål under mattan på passagerarsidan!! Kokerskan |
|
|
Suveränt med den här infon. Ska själv montera Defa Varmup idag.. Hoppas jag i alla fall. Måste man rengöra något på blocket eller är det bara att dra dit eländet? En annan fråga. Vart kopplar man sig om man ska ha tändnings ström? Ni vet, när bilen är påslagen eller radioläge. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.